نمایشگاه نقاشی‌خط و خط سماع «حکیم شهر» در اردبیل آغاز بکار کرد

گروه هنر: نمایشگاه خوشنویسی نقاشی‌خط و خط سماع بهزاد جماعتی ثمرین با عنوان «حکیم شهر» ویژه یادبود دکتر افشار تموک در اردبیل آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۰۴
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزای بسیج از ازدبیل، بهزاد جماعتی ثمرین، خوشنویس اردبیلی، ، در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه برای نکوداشت دکتر افشار تموک که از یک و نیم سال پیش به دلیل سانحه رانندگی به کما رفته، برگزار شده است.
وی با تأکید به ضرورت فرهنگ‌سازی هنر ارزشی میان مردم، افزود: متاسفانه در اردبیل آثار هنری خریدار زیادی ندارد و این عامل به این دلیل است که هنر ارزشی بصورت بهینه در جامعه معرفی نشده است و نتوانسته ایم فرهنگ خود را به شکل مطلوب در قالب هنر ارزشی به همه مردم جامعه بشناسانیم.
جماعتی نوآوری را یکی از نیازهای هنر خوشنویسی در عصر حاضر دانست و تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم خط نستعلیق برای همیشه جذابیت خواهد داشت، بلکه باید با تلفیق با سایر هنرها در خوشنویسی جذابیت ایجاد کنیم.
خوشنویس اردبیلی خواستار حمایت از هنرمندان حوزه خوشنویسی شد و خاطرنشان کرد: با حمایت از هنرمندان این حوزه می توان این هنر ارزشی را در سطح گسترده معرفی کرد.
وی به دو دسته شدن انجمن خوشنویسان استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در انجمن خوشنویسان استان شاهد دو دستگی هستیم و عامل آن اختلاف سلیقه‌ها است.
در این نمایشگاه ۶۹ اثر خوشنویسی، نقاشی خط و خط ابداعی بهزاد جماعتی ثمرین تا 21 شهریورماه جاری از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 در نگارخانه خطایی اردبیل پذیرای بازدیدکنندگان است.

ارسال نظرات