امام جمعه اردبیل/

حوزه‌های علمیه بهترین فضای تربیتی را برای جوانان فراهم کرده است

امام جمعه اردبیل گفت: حوزه‌های علمیه حق بزرگی را به گردن جامعه داشته و بهترین فضای تربیتی را برای جوانان فراهم کرده و ارزش‌های حوزه در رفتار و تربیت فرزندان طلبه در جامعه قابل مشاهده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۴۶
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، در آئین شروع سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه برادران و خواهران خلخال اظهار داشت: حق جامعه برگردن مسئولان، مسئله تربیت است و حوزه های علمیه با دارا بودن فضای مذهبی، علمی و فرهنگی یکی از مکان های شاخص اسلامی به شمار می روند و مسئله علم و آموزه های اسلامی انسان را به انسان واقعی مبدل می‌سازد چرا که آنچه انسان را از خاک متمایز ساخته علم و تربیت است.

وی تصریح کرد: جامعه امروزی دو نیاز اساسی دارد و آن اینکه، فضای سالم تربیتی و عواطف سالم که در آن احساس ناب پرورش یابد و دیگری علم که روح انسان را سیقل می دهد و با برآورده شدن این دو نیاز اساسی، جامعه از فضای مسموم و سیالات ذهنی در فضاهای شکل گرفته مجازی به دور می ماند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: شبکه های اجتماعی با سرمایه گذاری کلان خود سعی دارند در بین افکار جوانان ایران اسلامی، ایجاد فاصله طبقات عاطفی و احساسی کنند و با این روش، ارزش‌های دینی را از جوانان ما سلب کنند.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه در کشور گفت: حوزه های علمیه حق بزرگی را به گردن جامعه داشته و بهترین فضای تربیتی را برای فرزندان فراهم کرده و ارزش های حوزه در رفتار و تربیت فرزندان طلبه در جامعه قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: با وجود مراکز دینی مثل حوزه های علمیه، جوانان ما نباید به بی وطن ذهنی دچار شوند و با وجود اندیشه های اسلامی در حوزه ها باید جوانان خود را احیاء کنیم و با استفاده از آموزه های اسلامی از توحید و اعتقادات اسلامی خود دفاع کنیم.

وی اظهار کرد: با جاری کردن علم و اخلاق اسلامی در جامعه باید تلاش همه جانبه کنیم و این دو موضوع مهم علم و اخلاق را در کشور نهادینه سازیم و با ایجاد فرهنگ سازی مناسب در بین طلاب جوان، اخلاق اسلامی را گسترش داده و با بهره گیری از پاسخگویی به شبهات، ارزش‌های اسلامی را گسترش دهیم.

ارسال نظرات