قائم مقام وزیر کشور در اردبیل/

۱۲ هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعال است

قائم مقام وزیر کشور گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار تشکل غیر دولتی در سطح کشور فعال است که ۴ هزار نفر از این سازمان‌های مردم نهاد به صورت مشخص از وزارت کشور مجوز گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۵۶۷۳۵۳
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مرتضی میرباقری، در حاشیه بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 12 هزار تشکل غیردولتی (سمن) در سطح کشور وجود دارد که حدود 4 هزار از این سازمان‌های مردم نهاد به طور مشخص از وزارت کشور مجوز گرفته‌اند.

وی گفت: در چند سال اخیر تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در کشور حدود 100 درصد افزایش داشته است که متأسفانه در دهه قبل به دلیل نبود پشتیبانی مالی و حمایت از این سمن‌ها در حال حاضرها بسیاری از آن‌ها تعطیل شده بود.

قائم مقام وزیر کشور افزود: برنامه اصلی ما در رابطه با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ساماندهی و احیای فعالیت آن‌ها است که این سازمان‌های مردم نهاد برای خود یک قانون اساسی داشته باشند و فعالیت آن‌ها به سلیقه حکومت‌ها و دولت‌ها وابسته نباشد.

میرباقری تصریح کرد: خوشبختانه در این رابطه لایحه‌ای تدوین شده که این لایحه تا به امروز در هشت جلسه تخصصی دولت بحث و بررسی شده و در مراحل تصویب نهایی است.

اولین لایحه جامع تشکل‌های غیر دولتی را به مجلس ارائه می‌دهد

وی بیان کرد: امیدواریم که با تصویب نهایی این لایحه در دولت بتوانیم اولین لایحه جامع تشکل‌های غیر دولتی به مجلس ارائه دهیم تا با این کار فعالیت سازمان‌ها و سمن‌های مردم نهاد در کشور به صورت شایسته و توأم با فعالیت مداوم باشد.

قائم مقام وزیر کشور گفت: سفر به استان اردبیل بیستمین سفر بنده به استان‌های کشور است که امیدواریم با انجام بررسی‌های دقیق از جامعه ایران بتوانیم در خصوص رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی هوشمندانه و با انرژی مضاعف عمل کنیم.

میرباقری افزود: با توجه به این‌که شرایط علمی و امنیتی کشور برای ‍پیشرفت آماده است، نباید اجازه دهیم که مسائل و فعالیت‌های جوانان کشور جناحی و سیاسی باشد چرا که اگر حرکت‌ها به دلیل مسائل جناحی باشد انرژی بسیاری هدر شده و پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

ارسال نظرات