نفت به ۴۸ دلار و ۵۹ سنت رسید

قیمت نفت‌ در جریان معاملات روز گذشته ۷۵ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال به ۴۸ دلار و ۵۹ سنت رسید.
کد خبر: ۸۵۶۷۷۱۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش  به نقل از رویترز، پس از آنکه موسسه گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت را کاهش داد، قیمت نفت در روز جمعه 2 درصد یا بیشتر کاهش یافت، اما احساس مثبت حاصل از رشد شاخص ها در بورس آمریکا و کاهش فعالیت های حفاری در این کشور به جبران بخشی از کاهش ها کمک کرد.
گلدمن ساکس با اشاره به فزونی عرضه و نگرانی ها در مورد اقتصاد چین، پیش بینی خود برای قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت در سال 2015 را به ترتیب از 57 دلار به 45 دلار و از 62 دلار به 49.5 دلار کاهش داد.
کومرزبانک آلمان هم چشم انداز خود از بازار نفت را تنزل داد و به فهرست بلند بالای بانک هایی پیوست که پیش بینی خود از قیمت نفت را به دلیل نگرانی ها از فزونی عرضه کاهش داده اند.
گلدمن ساکس در یادداشتی که با عنوان «پایین تر برای مدتی حتی طولانی تر» منتشر کرده آورده است: «بازار نفت حتی بیش از آنچه که ما پیش بینی می کردیم با فزونی عرضه مواجه شده است و ما انتظار داریم این فزونی عرضه در سال 2016 تداوم داشته باشد.»
این موسسه با اشاره به «استرس عملیاتی» به عنوان یک ریسک کاهشی در حال رشد اعلام کرده که قیمت نفت خام ممکن است حتی به نزدیکی 20 دلار برسد.
مدت کوتاهی پس از انتشار گزارش گلدمن ساکس، شاخص های بازار نفت ابتدا شاهد افت بیش از 3 درصدی بودند، اما سپس همزمان با ترمیم شاخص ها در بازار وال استریت و انتشار خبرهایی در مورد کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا،  بخشی از کاهش قیمت نفت جبران شد. اما با نزدیک تر شدن به ساعات پایانی روز، قیمت ها بار دیگر شاهد افت بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 29 سنت، معادل 2.8 درصد کاهش به 44 دلار و 63 سنت رسید.
قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز، 75 سنت، معادل 1.5 درصد کاهش داشت و به 48 دلار و 59 سنت رسید.
موسسه بیکر هاگز اعلام کرد، تولید کنندگان نفت آمریکا این هفته فعالیت 10 سکوی حفاری را متوقف کرده اند که این دومین کاهش متوالی در 2 هفته گذشته به شمار می رود. این خبر نشان دهنده این مسئله است که کاهش قیمت ها تولید کنندگان را تا حدی ناامید کرده است.
ارسال نظرات