خطيب جمعه كوثر/

شرط ازدواج جوانان، حساسيت و تضمين نسل آينده باشد

خطيب جمعه كوثر گفت: تضمين نسل آينده با زندگي سالم و بدون دغدغه غرب زدگي توام با فرهنگي غني اسلامي از جمله آرمانهاي ازدواجي است كه بايستي از سوي جوانان امروزي محقق شود.
کد خبر: ۸۵۶۸۱۰۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، حجت الاسلام بيگي، در خطبه هاي نماز جمعه شهرستان كوثر با اشاره به روز سينما و ترويج فرهنگ اسلامي در كشور اظهار كرد: شنبه؛ 21 شهريور روز سينما نام گذاري شده است كه بايستي با توجه به آرمانها و فرهنگ غني ايران اسلامي، در ترويج زندگي توام با ساده زيستي و دين پروري نسبت به احياي اين روز بزرگ تلاش كرد.

وي ادامه داد: نبايد در سينماهاي كشور و تلويزيون ايران اسلامي به تبليغ و ترويج ثروتمندي و يا زندگي فقيرانه مردم اشاره كرد؛ بلكه بايستي با تبليغ و ترويج فرهنگ ايران اسلامي نسبت به ريشه كن كردن بد حجابي و احياي زندگي سالم تلاشي بيش از پيش را انجام داد.

خطيب جمعه كوثر در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تسليت سالروز شهادت امام سجاد (ع) افزود: انتظار مي رود مساجد شهرستان كوثر در تمامي ايام بخصوص در ايام وفات و سوگواري ائمه اطهار (ع) به روي عموم مردم باز باشد تا سوگواري در شان و عظمت امامان معصوم برگزار شود.

حجت الاسلام بيگي با اشاره به سالروز ازدواج امام علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: از مسئولين ذيربط بخصوص شورا و شهرداري گيوي انتظار مي رود كميسيون هاي خانوادگي و مردمي را تشكيل دهند تا آنچرا كه جوانان منطقه در رابطه با مقوله ازدواج مي خواهند به راحتي در اختيار داشته باشند و ازدواجي آرماني را با الگو گيري از امير مومنان و حضرت فاطمه تجربه كنند.

وي خاطر نشان كرد: تضمين نسل آينده با زندگي سالم و بدون دغدغه غرب زدگي توام با فرهنگي غني اسلامي از جمله آرمانهاي ازدواجي است كه بايستي از سوي جوانان امروزي محقق شود.


ارسال نظرات