قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز ۲۹ سنت کاهش یافت و به ۴۷ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۴۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که تضعیف تقاضا بر بازارها سایه افکنده، قیمت نفت امروز در آسیا کاهش داشت، هرچند که کاهش فعالیت های حفاری در آمریکا موجب تقویت نسبی قیمت نفت خام آمریکا شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت با 29 سنت کاهش به 47 دلار و 85 سنت رسید، اما نفت خام آمریکا در رقم 44 دلار و 62 سنت ثابت بود.
تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا در هفته گذشته 10 عدد کاهش یافت و به 652 مورد رسید که دومین کاهش هفتگی متوالی بود. این در حالی بود که حجم ذخایر در کوشینگ اوکلاهاما، مرکز اصلی ذخیر نفت آمریکا در 5 هفته از 7 هفته اخیر کاهش داشته است.
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که کاهش تولید های فعلی منجر به برقراری توازن مجدد در بازار تا سال آینده میلادی خواهد شد.
با این حال، چند بانک غربی اعلام کرده اند که چشم انداز بازار در کوتاه مدت همچنان ضعیف است.
مورگان استنلی روز دوشنبه اعلام کرد: «چشم انداز عرضه و تقاضا در طی ماه های آینده چندان مساعد به نظر نمی رسد... در خارج از آمریکا، عوامل پایه ای بازار نفت ظاهرا از نظر فصلی در حال افت هستند.»
بانک بارکلیز نیز اعلام کرد: «اکثر تولید کنندگان ظاهرا به این نتیجه رسیده اند که قیمت نفت و گاز در سال 2016 بعید است شاهد ترمیم قابل توجهی باشد.»
بانک ماکواری نیز خاطرنشان کرده که کاهش فروش جهانی خودرو در ماه اوت (افت یک درصدی در ماه اوت و 0.8 درصدی در ماه جولای) بر تقاضا برای سوخت تاثیر داشته است.
کویت به منظور دفاع از سهم خود از بازار  قیمت رسمی فروش نفت خود در آسیا را در ماه اکتبر 60 سنت پایین تر از ماه سپتامبر آورده و به پایین ترین رقم در طی یک دهه گذشته رسانده است.
گزارش ماهیانه اوپک از بازار نفت قرار است اواخر امروز منتشر شود.
تجار در هفته جاری منتظر نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و اعلام سیاست پولی این کشور هستند.
تحلیلگران انتظار دارند در صورت افزایش نرخ بهره در آمریکا قیمت نفت کاهش بیابد، زیرا به دلیل بالا رفتن هزینه واردات برای کشورهایی که از دلار استفاده نمی کنند، تقاضا آسیب خواهد دید.
ارسال نظرات