آموزش مهارت های زندگی در تشکیلات دانش آموزی

تشکیلات دانش آموزی، دانش آموزان را اجتماعی کرده و مهارت های زندگی را به آنان می آموزند.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۸۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سازمان دانش آموزی استان زنجان گفت:هدف تشکیلات پیشتازان و فرزانگان در آموزش های مهارتی-تشکیلاتی، اجتماعی کردن دانش آموزان است تا مهارت های زندگی را به آنان بیاموزد.

بهمن سعادتی افزود: دانش آموزان در این گروه های جمعی، تعامل با دیگران، حل مشکلات با گفت و گو و تحمل سختی ها را می آموزند.

وی افزود: این آموزش ها در راستای تقویت ولایت مداری و هویت دینی از طریق تعالیم اسلامی است تا دانش آموزان در مقابل تهاجم های فرهنگی شبکه های اجتماعی مقاومت کنند.

سعادتی گفت: برنامه های سازمان در قالب یک کتاب برای اجرا به مناطق ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: اردوی یاور مربیان با حضور 200 دانش آموز پیشتاز و 200 دانش آموز فرزانه به سبک اردوی ملی در آبان ماه برای دانش آموزان استان برگزار خواهد شد.

سعادتی از تشکیل 220 گروه پیشتازان و فرزانگان در مدارس استان خبر داد و بیان کرد: در سال تحصیلی جدید با اضافه شدن این گروه ها، 470 گروه در سطح استان خواهیم داشت با 12 هزار دانش آموز فعالیت خواهند کرد.

این معاون در خصوص گروه سنی دانش آموزان این تشکل اظهار کرد: در سال های گذشته این آموزش ها از پایه ی چهارم ابتدایی بود که در سال تحصیلی آتی دانش آموزان همه ی مقاطع تحصیلی می توانند متناسب با گروه سنی خود از این آموزش ها بهره مند شوند.

سعادتی در خصوص فرآیند ایجاد تشکل در یک مدرسه گفت: سازمان به همه ی مدارس فراخوانی با مضمون معرفی مربی واجد شرایط علاقمند ارسال می کند و در صورت همکاری مدارس با سازمان، گروه تشکیلاتی در آن مدرسه تشکیل می شود.

وی خبرداد: در صورت نبود این تشکل در مدرسه ای، دانش آموز علاقمند این فعالیت ها می تواند درخواست خود را با مدیر مدرسه در میان بگذارد و در شرایط عدم موافقت می تواند به سازمان دانش آموز منطقه ی خود مراجعه کند تا به عنوان پاور مربی زیر نظر مربی راهنما آموزش های لازم را بیاموزد و خود رهبری گروه مدرسه را بر عهده بگیرد.

ارسال نظرات