فرماندار پارس‌آباد/

سرمایه‌گذاران در ایجاد صنایع تبدیلی دامداری و کشاورزی پارس‌آباد حمایت می‌شوند

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان پارس‌آباد در حوزه دامداری و کشاورزی از سرمایه‌گذاران در ایجاد صنایع تبدیلی دامداری و کشاورزی این شهرستان حمایت می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۸۶۰۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهدی احمدی، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامداران صنعتی و نیمه‌صنعتی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در شهرستان پارس آباد 7 واحد دامداری صنعتی و 34 واحد دامداری نیمه صنعتی فعالیت دارند که بیش از 4 هزار و 500 تن شیر در این واحدها تولید و به بازار مصرف می‌رسد و از این لحاظ رتبه دوم تولید شیر در استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه مشکل فروش شیرهای استحصالی دامداران را نگران کرده است، افزود: انتظار می‌رود کارخانجات لبنیات بر اساس قوانین موجود و قیمت مصوب کشوری برای تولید لبنیات و سایر محصولات شیر دامداران را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان پارس‌آباد از لحاظ کشاورزی و دامداری جزو شهرستان‌های شاخص کشوری و استانی بوده و سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات زراعی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: منطقه ما نیاز به ساخت کارخانجات صنایع تبدیلی دارد.

احمدی تصریح کرد: ما از سرمایه‌گذاران در حوزه ایجاد صنایع تبدیلی دامداری و کشاورزی پارس‌آباد حمایت می‌کنیم چرا که با توجه به ظرفیت‌های موجود در این بخش می‌توانیم شاهد توسعه و رونق کشاورزی و دامداری در شهرستان باشیم.

فرماندار پارس‌آباد از نگهداری و پرورش 25 درصد دام استان با بیش از یک میلیون واحد دامی در شهرستان پارس آباد خبر داد و افزود: تولیدات شیر در واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی و سنتی و عشایر در شهرستان سالانه 46 هزار و 500 تن بوده که از مدیر جهاد و معاون بهبود تولیدات دامی استان و کارخانجات لبنیات انتظار می‌رود نسبت به حل مشکلات دامدارن اقدام موثر به عمل آورند تا شاهد پیشرفت آنها باشیم.

ارسال نظرات