عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

سرازیر شدن سرمایه‌های کلان به حوزه ریلی با فعالیت قانونی بخش خصوصی

یک نماینده مجلس با تاکید بر این‌که تغییر دیدگاه ها و فرهنگ سازی برای برون‌سپاری فعالیت‌ها و بخش های مختلف صنایع به ویژه در صنعت حمل‌ونقل ریلی یک نیاز است، گفت:با فعالیت قانونی بخش خصوصی سرمایه‌های کلانی به بخش های مختلف صنعت ریلی سرازیر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۸۸۳۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد بخشایش با بیان این‌که بهره مندی از توان بخش خصوصی به‌عنوان یک اصل اساسی در دنیال نهادینه شده است، اظهار کرد: بستر سازی صنایع مادر در دنیا توسط دولت ها انجام می شود اما در روبنا از توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت به سمت خصوصی شدن و واگذاری فعالیت ها به این بخش، نیازمند تغییر سیاست گذاری ها و فرهنگ سازی است اینکه باید مدیران ارشد و متولیان صنایع مادر به این نتیجه برسند که بهره مندی از بخش خصوصی می تواند توانایی های بالقوه صنایع و سمت و سوی تولیدات را به بالفعل تبدیل کند.

وی تصریح کرد:  کشورهای در حال توسعه هنوز در ابتدای راه قرار دارند و به عبارتی قدم های خود را برای واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی با احتیاط تر بر می دارند که این روند طی سال های آتی باید با سرعت بالایی انجام گیرد.

نماینده مردم اصفهان و اردستان در مجلس یادآور شد: دولت در این راستا می تواند کمک شایسته ای را به منظور سپردن کارها به این بخش داشته باشد اما شاهد هستیم که در برخی بخش های حمل و نقلی به خصوص بخش ریلی بخش عمده ای برون سپاری شده اما در برخی موارد هنوز این اتفاق نیفتاده است.

بخشایش تغییر دیدگاه ها و فرهنگ سازی برای برون سپاری فعالیت ها و بخش های مختلف صنایع به ویژه در صنعت حمل و نقل ریلی، یک نیاز تلقی می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که احترام به حضور بخش خصوصی به منظور بالا بردن انگیزه برای ادامه حضور و سرمایه‌گذاری یک الزام است، گفت: در صورت فعالیت این بخش طبق قوانین ، می توانیم به این مهم برسیم که در مدت کوتاه سرمایه‌های کلانی به بخش‌های مختلف صنعت ریلی سرازیر می‌شود.

ارسال نظرات