برگزاری دوره آموزشی امر به معروف ونهی از منکر در سپاه ناحیه ماهنشان

دوره نیم روزه آموزش امر به معروف ونهی از منکردر 23 شهریور ،در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه ماهنشان، باحضور دبیران ومربیان حوزه ها وشوراهای امر به معروف ونهی ازمنکر پایکاه ها برگزارگردید.
کد خبر: ۸۵۶۸۹۷۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهرستان ماهنشان درخصوص معارف وگفتمان ولایت با موضوع امر به معروف ونهی از منکر گفت : امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمانان و به نظر شیعیان از فروع دین اسلام است.

حجت ااسلام والمسلمین زاهدی پور در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر از اموری است که برهمه کس واجب است. یک چیزی نیست که بر یکی واجب باشد و بر دیگری نه. همه ما مکلفیم ؛همان طور که مکلّفیم خودمان را حفظ کنیم و خارج کنیم از ظلمت به نور، مکلف هستیم دیگران را همین طور دعوت کنیم،اگر انسان دید معصیت خدا می شود، باید جلوش را بگیردو نگذارد معصیت خدا بشود.

در این دوره آموزشی ، دادستان شهرستان ماهنشان به قانون جدید حمایت از آمرین به معروف وناهیان از منکر طبق اصل هشتم قانون اساسی اشاره کرد وگفت: اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک تکلیف همگانی مقرر نموده و شهروندان را در مقابل رفتار یکدیگر مسئول و ناظر قرار داده است.

وی افزود: بدون شک این تکلیف مستلزم پیش بینی حمایت‌های قانونی لازم از افرادی است که مبادرت به انجام این وظیفه قانونی و شرعی می‌نمایند. به عبارت دیگر چنانچه اجتماع از منافع و کارکردهای مثبت این نهاد بهره مند می‌شوند، علی القائده باید حمایت‌ها و تدابیر قانونی لازم را نسبت به کسانی که آسیب‌ها و مخاطرات انجام این وظیفه سنگین را متحمل می‌شوند به عمل بیاورند.

درادامه برگزاری این دوره آموزشی؛ اسکندری، مسئول دبیر خانه امربه معروف ونهی از منکر،سپاه استان درباب امر به معروف وارشاد محله صحبت کرد.

ارسال نظرات