معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی/

جهاددانشگاهي به توسعه پژوهش در استان‎ها کمک می کند

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اینکه یکی از واحدهای نوپای کشور است ولی توانسته با همت کارکنان خود زیرساخت‌های مناسبی برای فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در استان ایجاد نماید.
کد خبر: ۸۵۶۹۲۹۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید سعید هاشمی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و مديركل امور واحدها، پژوهشكده‌ها، سازمان‌ها و مراكز جهاددانشگاهي از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در حاشیه این بازدید گفت: فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز با این تجهیزات خوب و نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده قابل تحسین است و توانسته بار عظیمی از مشکلات زوج‌های نابارور استان و اتباع کشور جمهوری آذربایجان را حل نماید.

سید سعید هاشمی افزود: جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اینکه یکی از واحدهای نوپای کشور است ولی توانسته با همت کارکنان خود زیرساخت‌های مناسبی برای فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در استان ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه فعالیت واحدهای استانی نیاز به مساعدت و حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان استانی دارد تصریح کرد: برای ایجاد مرکز درمان ناباروری و سلول درمانی و تحقیقات سلولی سرعین در زمین اهدایی باید همه مسئولان استانی و دفتر مرکزی جهادانشگاهی دست به دست هم دهند تا بتوانند این مرکز را در کمترین زمان ممکن احداث و به بهره‌برداری برسانند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی فعالیت مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل را یک ظرفیت مناسب برای انجام تحقیقات علمی در زمینه گیاهان دارویی و توسعه بهره‌برداری از فرآورده‌های آن برای ساخت دارو دانست و بر حمایت از واحدهای فناور مستقر در آن تاکید کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهي نهادي انقلابي، غير‌دولتي و دانش‌بنيان است که فناوري و آموزش را توأم با يکديگر مد‌نظر قرار داده است.

وی به ضرورت توسعه پژوهش و فناوري در استانهاي کم‌برخوردار اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهي در ‌نظر دارد به توسعه پژوهش در اين استانها با توجه به ظرفيت‌هاي موجود کمک کند.

معاون هماهنگي و توسعه جهاددانشگاهي افزود: اميد است در استان اردبیل نيز بر يک يا دو محور اصلي براي پژوهش بر اساس ظرفيت‌ها تمرکز و با کمک مراکز تحقيقاتي کشور تا سال 1395 به خروجي مورد نظر در راستاي رفع مشکلات استان برسد.

ارسال نظرات