معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی/

تمام مسئولان کشور جهاددانشگاهی را باور دارند

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: واحدها و مراکز استانی جهاددانشگاهی بضاعت مالی محدودی دارند و برای اینکه بتوانند هزینه های خود را تامین کنند باید به سمت فناوری و کارهای نو بروند.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۰۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی گفت: با توجه به عملکرد خوب و تخصصی جهاددانشگاهی در سطح کشور و در عرصه‌های بین‌المللی، تمام مسئولان کشور جهاددانشگاهی را باور دارند اما متاسفانه حمایت‌شان اندازه باور و تعریف‌شان از این نهاد نیست.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، سید سعید هاشمی با بیان این مطلب در جمع معاونان و مدیران جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، بر توسعه متوازن فضای فیزیکی و نیروی انسانی واحدها و مراکز این نهاد انقلابی تاکید کرد و افزود: در صورتی که این توازن رعایت نشود مشکلات عدیده ای پیش خواهد آمد.

وی تصریح کرد: از شروع فعالیت جهاددانشگاهی روحیه فعالیت جهادی در آن موج می زند و در حال حاضر نیز نیاز شدید به تقویت روحیه فرهنگ جهادی در این نهاد داریم و اگر این فرهنگ تحقق یابد همدلی، همزبانی، همت و تلاش در این مجموعه مضاعف خواهد شد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی شرایط فعالیت در این نهاد را سخت عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به حجم کاری موجود در این نهاد، کارکنان منافع خود را فدای منافع جهاددانشگاهی می‌کنند.

هاشمی تعیین نقش جهاددانشگاهی را در نقشه علمی کشور را مهم و راهبردی اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه در این نقشه هفت نقش برای این نهاد ترسیم شده و جهاددانشگاهی ماموریت‌های مهمی پیدا کرده است انجام مناسب این ماموریت ها منشا خدمات بزرگی برای کشور خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که در جلسات ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برای اجرای مصوبات این نقشه مسئولیت‌هایی دارد به همین خاطر برنامه‌ریزی شده تا فعالیت‌های شاخصی از سوی محققان جهاددانشگاهی در استان‌ها صورت بگیرد. برای تحقق این امر باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به درستی شناسایی و ارزیابی شود تا بتوان علم و دانش را به ثروت تبدیل ساخت.

هاشمی با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون چهار نسل جهادگر به خود دیده است خاطرنشان کرد: بار سنگین مسئولیت سنگین این نهاد به دوش نسل اول بوده است.

وی یکی از علت‌های اصلی پویایی و نوآور بودن جهاددانشگاهی را نبود اعتبار کافی دانست و گفت: واحدها و مراکز استانی جهاددانشگاهی بضاعت مالی محدودی دارند و برای اینکه بتوانند هزینه های خود را تامین کنند باید به سمت فناوری و کارهای نو بروند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی افزود: تفاوت این نهاد با دانشگاه‌ها این است که از افراد متخصص شاغل در این مجموعه انتظار بیشتری وجود دارد چون علاوه بر تخصص باید مدیریت جهادی هم داشته باشند.

در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، این واحد را یکی از واحدهای نوپای جهاددانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: با تلاش تمامی همکاران، کارهای خوبی در سال‌های اخیر در این واحد انجام گرفته است که راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز به همراه آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و ژنتیک و مرکز مشاوره ژنتیک از جمله فعالیت‌های شاخص می‌باشد.

دکتر رامز نصیری صالح ارتقای دفتر خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا) به منطقه، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی علمی، فرهنگی و آموزشی، برگزاری دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت و کارکنان دولت، افزایش تعداد دوره های آموزشی، راه‌اندازی مر کز آموزش در شهرستان گرمی، راه‌اندازی مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی، افزایش تعداد رشته‌های مرکز آموزش علمی کاربردی را از دیگر فعالیت‌های شاخص در جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل عوان کرد.

وی از درحال تکمیل بودن ساختمان مرکزی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در شهرک کارشناسان خبر داد و گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت 579 مترمربع در حال احداث می‌باشد که تاکنون 1090 متر مربع از آن به بهره‌برداری رسیده است و پیشرفت فیزیکی آن 65 درصد می‌باشد.


ارسال نظرات