خبرهای داغ:
امام‌جمعه کازرون:

گرفتار بازی‌های سیاسی شدن آفت آموزش‌وپرورش است

امام‌جمعه کازرون گفت: گرفتاری در دام بازی‌های سیاسی، جناحی، حزبی و روزمرگی آفتی بزرگ برای آموزش‌وپرورش است.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۲۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در آیین تودیع و معارفه مدیران آموزش‌وپرورش کازرون در سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف به اهمیت و جایگاه ارزنده و رفیع آموزش‌وپرورش و نقش معلم در جامعه پرداخت و اظهار داشت: معظم‌له در هفته معلم  امسال فرمودند انتظار ما از مسئولان نظام، دولت و مجلس این است که همگی کمک کنند و آموزش‌وپرورش را به جایگاه رفیع خود برسانند.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اهمیت جایگاه آموزش‌وپرورش در جامعه را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: امروزه نباید به آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک وزارتخانه مصرفی نگاه کنیم بلکه باید به این نهاد به‌عنوان مولد علم و آبادانی، شورونشاط توجه کرد.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: چنانچه دولتمردان ما به آموزش‌وپرورش نگاهی مانند نگاه به وزارتخانه نفت را داشته باشند بسیاری از دغدغه‌های معیشتی معلمان حل خواهد شد.

خرسند از مسئولان نظام، دولت و مجلس درخواست کرد فرمایشات مقام معظم رهبری در 16 اردیبهشت‌ماه امسال در مورد توجه به اقتصاد آموزش‌وپرورش و معیشت معلمان، رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان و پی‌گیری اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش را موردتوجه قرار دهند و به آن عمل کنند.

وی از کم‌کاری رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی و صداوسیما در تبیین اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش انتقاد کرد و از رسانه ملی خواست با تبیین این سند که مورد اهتمام مقام معظم رهبری است بدنه آموزش‌وپرورش را آشنا سازند.

امام‌جمعه کازرون گرفتاری در دام بازی‌های سیاسی، جناحی و حزبی و روزمرگی را آفتی بزرگ برای تمام دستگاه‌ها به‌ویژه آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: این‌گونه تفکر نباید در عزل و نصب مدیریت‌ها در اولویت نخست قرار گیرد گرچه هر شخصی دارای تفکری خاص است.

خرسند بر ثبات مدیریتی در آموزش‌وپرورش تأکید کرد و متذکر شد: این‌گونه نباید باشد که اداره آموزش‌وپرورش مانند برخی ادارات سالی یک مسئول را عوض می‌کند.

وی آموزش‌وپرورش را ازجمله مؤثرترین دستگاه فرهنگی کشور توصیف کرد و از مسئولان خواست در تحولات و تودیع و معارفه‌های این نهاد در سطح شهرستان‌ها و استان فارس دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

امام‌جمعه کازرون در پایان از خدمات سه‌ساله مرتضی دیانتی‌نسب مدیر پیشین اداره آموزش‌وپرورش کازرون تقدیر و برای کاظم عباسی مدیر جدید این اداره آرزوی توفیق کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها