فرماندار نیر/

احداث مجتمع آبدرماني سقزچي نیر در زمین 60 هکتاری

فرماندار نیر گفت: پروژه آبگرم سقزچی این شهرستان در زمینی به مساحت 60 هکتار درحال ساخت است.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۶۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، منطقه نمونه گردشگری سقزچی نیر در قسمت جنوب غرب در پنج کیلومتری شهر نیر و حوالی روستای سقزچی با منظری بسیار زیبا و مشرف به شهر نیر و سد یامچی که در نمای شمالی آن کوه زیبای سبلان زیبایی دو چندان به آن داده قرار دارد.

اکبر صمدی فرماندار شهرستان نیر در بازدید از روند احداث مجتمع آبدرمانی و گردشگری سقزچی در منطقه نمونه گردشگری گفت: برای احداث این مجتمع تاکنون توسط بخش خصوصی یک میلیارد تومان هزینه شده و این مجتمع در زمینی به مساحت 60 هکتار در حال اجرا می باشد.

در این منطقه غیر از طبیعت بسیار زیبا دو دهنه آبگرم معدنی به نام های ایستی سو و دیب سیز گل قرار گرفته که هم اکنون به صورت سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این آب ها از دسته آب های کلروسدیک و بی کربناته بوده و برای درمان دردهای عصبی ، روماتیسم و بیماری های پوستی بسیار مفید است.

این منطقه از مناطق نمونه گردشگری شهرستان نیر محسوب می شود که در سال 88 با درجه ملی مورد تصویب دولت قرار گرفت.

در این بازدید نجفیان مدیر عامل آب منطقه ای استان هم از بهسازی چشمه های آبگرم سقزچی و چشمه های آبگرم روستای ولیعصر وقره شیران خبر دادوگفت: آبگرم های روستاهای ولیعصر وقره شیران با مشارکت دهیاران این روستا ها بازسازی خواهدشد.

شهرستان نیر با دارا بودن بیش از ۳۳ دهنه آبگرم معدنی که هر یک دارای خواص درمانی فراوان و متفاوت هستند می تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد و امید می رود با همکاری همه جانبه مردم و پیگیری های مسوولان، این شهرستان به محور توسعه گردشگری استان تبدیل می شود.

ارسال نظرات