در هفته دفاع مقدس

۱۴ ویژه برنامه دفاع‌مقدسی از شبکه یک سیما پخش‌می‌شود

در هفته دفاع مقدس، ۱۴ ویژه برنامه جدید به همراه فیلم های سینمایی و مجموعه تلویزیونی از شبکه یک به روی آنتن می رود.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۹۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

به گزارش بسیج، درهفته دفاع مقدس مجموعه تلویزیونی «شور شیرین» در پنج قسمت 45 دقیقه ای به کارگردانی جواد اردکانی و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری برای پخش آماده شده که از امشب 28 مرداد ساعت 22 به روی آنتن شبکه خواهد رفت.

در خلاصه داستان شور شیرین که مقاطعی از زندگی شهید کاوه، از فرماندهان کردستان را به تصویر می‌کشد، آمده است: حمید میرابی به همراه خانواده‌اش عازم کردستان است تا در مراسم ازدواج پسرش شرکت کند. مینی‌ بوس آنها گرفتار کمین ضد انقلاب ‌شده و آنها اسیر می‌شوند. شهید کاوه و نیروهایش در تلاش هستند تا به شکلی آنها را آزاد کنند.

جشنواره فیلم های سینمایی
در هفته دفاع مقدس و به منظور گرامیداشت ایثارگری ها و رشادت های رزمندگان اسلام، جشنواره فیلم های سینمایی با موضوع هشت سال دفاع مقدس هر روز پخش می شود. یک مرد یک شهر، مهمان داریم، خانه ای کنار ابرها، حاجی بهشتی، به رنگ انار، ضدگلوله و مردان آفتاب عنوان فیلم های سینمایی است که در ایام هفته دفاع مقدس هر روز حوالی ساعت 16 به روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.

آن فرو ریخته گلهای پریشان در باد نام مستند داستانی است که در دو قسمت 45 دقیقه ای، زندگی یک جانباز کرد که هنگام شهادت اعضاء خود را اهدا کرد را روایت می کند.

از اشنویه تا خرمشهر مستند دیگری است که در آن رشادت رزمندگان در جبهه های غرب کشور و عملیات های مهمی که روی این نوار مرزی انجام شده است را به تصویر می کشد. این مستند به تهیه کنندگی نورانی پور در هفت قسمت 30 دقیقه ای درهفته دفاع مقدس از شبکه یک پخش خواهد شد.

مستند یک قسمتی سراج با موضوع نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس به تهیه کنندگی حسین سبطی، مستند یک قسمتی شناسنامه با موضوع مرور زندگی یکی از منافقین که پس از توبه، به مقام شهادت رسید، مستند یک قسمتی هم پرواز که به زندگی یکی از خلبانان ویژه و گمنام دفاع مقدس می پردازد و مستند دو قسمتی حصر آبادان که توسط موسسه روایت فتح تولید و در آن نحوه شکسته شده حصر آبادان به تصویر کشیده است.

در این هفته همچنین شبکه اول سیما یک مسابقه جذاب را با عنوان تیپ مخصوص تدارک دیده که در این مسابقه تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن مراحلی سخت و دشوار با یکدیگر رقابت دیدنی و تماشایی انجام می دهند. مسابقه تیپ مخصوص به تهیه کنندگی آقای بهرامی در هفت قسمت30 دقیقه ای در این هفته پخش می شود. علاقه مندان به این مسابقه می توانند نخستین قسمت تیپ مخصوص را از اول مهر ساعت 19:40 تماشا کنند. این مسابقه هر شب در همین ساعت به روی آنتن می رود.

خط مقدم عنوان مستند دیگری است که دستاوردهای موشکی جمهوری اسلای ایران در شش قسمت 30 دقیقه ای معرفی می کند.

مستند در محاصره کاری از موسسه روایت فتح است که در هفت قسمت 30 دقیقه ای خاطرات فرماندهان ارتش عراق را که در دوران دفاع مقدس به دست رزمندگان ایران اسیر شده بودند، نمایش می دهد.

از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته، برنامه روایت 2887 روز مقاومت است که در گروه سیاسی شبکه تولید شده و براساس آن هشت سال مقاومت ایران برابر دشمن بعثی و حامیان خارجی او به تصویر کشیده است. این روایت شب هفت قسمتی هر شب بعد از سریال شبانگاهی شبکه یک و حوالی ساعت 23 پخش می شود و اولین قسمت آن دوشنبه 30 شهریور پخش خواهد شد.

نورالدین پسر ایران نام برنامه دیگری از شبکه یک است که در30 قسمت 15 دقیقه ای تولید و پخش می شود. نورالدین پسر ایران برگرفته از داستان واقعی زندگی نورالدین عافی است که در قالب فتوگرافیک تهیه شده است و هر قسمت آن با صدای یکی از گویندگان و هنرمندان سینما و تلویزیون روایت می شود. این مجموعه کاری از گروه حماسه و دفاع شبکه یک است علی تقی پور آنرا تهیه کرده است.

در هفته دفاع مقدس برنامه خاطره که پنج شنبه ها پخش می شد، با بهره گیری از برنامه های آرشیوی صدا و سیما در هشت سال دفاع مقدس دوم مهر به مدت 30 دقیقه یاد و خاطره آن ایام را برای بینندگان زنده می کند.

ارسال نظرات