شهردار اردبیل/

آموزش‌های همگانی برای توسعه شهر اردبیل افزایش یابد

شهردار اردبیل گفت: باید آموزش‌های همگانی برای شهروندان و آموزش‌های تخصصی برای کارکنان مجموعه شهرداری اردبیل در راستای توسعه شهر اردبیل افزایش یابد.
کد خبر: ۸۵۷۰۰۹۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، در نشست با رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور در اردبیل اظهار داشت: وقتی بحث آموزش مطرح باشد در کنار آن بحث تربیت نیروی انسانی و توسعه نیز مطرح می‌شود که با توجه به تحقیقات انجام شده از سوی سازمان ملل، در حال حاضر در سطح کشورهای جهان نیروی انسانی را نخستین عامل توسعه قلمداد می‌کنند.

شهردار اردبیل با اشاره به رسالت تربیت نیروی انسانی در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اردبیل تصریح کرد: این رسالت بسیار ارزشمند بوده و اتخاذ تصمیمات و تعیین اهداف و برنامه‌ریزی‌ها در این مرکز آموزشی در نهایت به مقوله مهم تربیت نیروی انسانی سوق پیدا می‌کند.

لطف‌اللهیان بیان کرد: اینکه شهرداری اردبیل با در اختیار داشتن نیروی انسانی عظیم در کنار سایر مسائل جاری و درون سازمانی یک مرکز آموزش علمی کاربردی نیز دارد جای خرسندی بوده و با توجه به رتبه و جایگاهی که شهرداری اردبیل در بین شهرداری های کشور دارد، وجود این مرکز می تواند تحولی جدی در بحث آموزش تخصصی نیروی انسانی مجموعه شهرداری اردبیل ایجاد کند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش آموزش های همگانی در توسعه شهر گفت: اگر امروز شهر را به عنوان موجودی زنده قلمداد می‌کنند، ساکنان آن به دلیل حفظ سرزندگی شهر در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی نیاز به آموزش دارند که نقش شهرداری نیز در رابطه با ارائه این آموزش‌ها کلیدی و انکارناپذیر است.

شهردار اردبیل تحقق این اهداف را در گرو ارائه آموزش های همگانی برای شهروندان و آموزش های تخصصی برای کارکنان مجموعه شهرداری دانست و افزود: این موارد نشان‌دهنده راهکار و برنامه‌های شهرداری برای تربیت مفید نیروهای انسانی مجموعه است.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: تمام سعی ما در مجموعه شهرداری اردبیل بر این است که همه مسائل و مشکلات مربوط به مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری به درستی رصد و بررسی شود تا در راستای رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره به جایگاه مناسب مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اردبیل نسبت به برخی مراکز بیان کرد: البته اعتقاد داریم این کافی نبوده و بایستی به سمتی حرکت کنیم که با افزایش امکانات نرم افزاری و کالبدی مرکز به اهداف تعیین شده برسیم.

شهردار اردبیل افزود: بودجه پیش بینی شده برای مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اردبیل در سال 94 مبلغ 3 میلیارد ریال بوده که پیگیری خواهیم کرد تا این پیش بینی در بودجه امسال محقق شود.

لطف‌اللهیان با قدردانی از مدیر سابق مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اردبیل تصریح کرد: مدیریت این مرکز در داخل یک مجموعه خدماتی نظیر شهرداری از ابتدای کار قابل ارج بوده و پس از حضور وی در مسئولیت معاونت معماری و شهرسازی نیز، مصمم شدیم تا فردی را که در داخل مجموعه شهرداری بوده و با امورات آموزشی مرکز آموزش علمی کاربردی و سختی‌های آن آشناست به عنوان سرپرست این مرکز انتخاب کنیم.

وی در مورد پیگیری امور مربوط به ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اردبیل قول مساعد داد و گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی معاونت های برنامه ریزی و معماری و شهرسازی شهرداری سعی خواهیم کرد تا زمان آغاز فصل تحصیلی امور را بدون اختلال پیش ببریم.

شهردار اردبیل پیگیری امور مربوط به مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اردبیل در سطح ملی را از رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور خواستار شد.

ارسال نظرات