جوانترین پزشک اصلاندوزی/

ایجاد تجهیزات آزمایشگاهی نیاز جدی منطقه است

دکتر فرهاد عبداله وند پزشک جوان اصلاندوزی گفت:با توجه به جمعیت رو افزون در اصلاندوز ایجاد یک آزمایشگاه مجهز ضروری است.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۹۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، اگر به عنوان یک شغل به پزشکی نگاه کنیم حرفه ای است که همیشه مورد نیاز جامعه است. در همه اعصار و دوران این حرفه مقدس نیاز بشریت بوده و هست. و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و اختراع دستگاههای مدرن پزشکی از ارزش این شغل کاسته نشده بلکه نیاز به آن بیشتر احساس می شود و ارزش شغلی آن که بگذریم پزشک انسان مقدسی است که با تکیه بر دانش و تجربه خود سعی در نجات جان بشریت دارد و در این کار همه گروه ها و نژادها و فرقه ها برایش یکسان است و تنها جیزی که برایش اهمیت دارد نجات جان انسان های بیمار است.

دکتر "فرهاد عبداله وند" از آن دست پزشکان موفق و جوانی است که از یک منطقه محروم و مرزی اصلاندوز مغان به بالاترین درجه علمی رسیده و در جایگاه طبابت بعنوان یک پزشک عمومی در خدمت به مردم تلاش وافری دارد.

وی متولد 1365 با توجه به شغل پدرش که موسس داروخانه است به رشته پزشکی علاقمند شده چرا که در دوران تحصیلات متوسطه رشته تجربی را انتخاب کرده بود.

عبداله وند حدود یک ماه پیش با یک دانشجوی پزشکی ازدواج کرد. در عرصه ورزش به ایروبیک علاقمند بوده و طرفدار تیم تراکتورسازی تبریز است و دوست دارد فرزندش هم یک پزشک ماهر باشد.

این پزشک جوان در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار ما گفت:با اینکه در دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی همیشه جزو شاگردان ممتاز بودم ولی عدم امکانات و نبود جزوات آموزشی در مدارس اصلاندوز مرا مجاب کرد تا دوران متوسطه و پیش دانشگاهی را در شهرستان اردبیل بگذرانم.

وی که با رتبه 72 در سال 1386از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل قبول شده بود افزود:در زمانی که از رشته پزشکی قبول شدم پدرم از بابت این قبولی برایم یک خودروی پژو 206 هدیه داد.

عبداله وند در مورد بهترین موقع احساس دوران کاری خود گفت:بیمارانی که به من مراجعه می کنند یک دوره 10 روزه دارو تجویز می کنم و از آنها می خواهم که بعد از اتمام دوره وضعیت خود را به من اطلاع دهند که بعد از اعلام رضایت از طرف بیمار بهترین حس به من دست می دهد.

وی همچنین درباره خاطرات پزشکان می گوید:پزشکی رشته ای نیست که در آن منتظر خاطرات خوب باشی ولی بهترین خاطره موقعی است که بیمار شفا یابد و سرحال و شاداب به پیش خانواده اش برگردد.

این پزشک جوان به دیدگاه خود نسبت به رشته پزشکی هم گفت:رشته پزشکی به ذات خود بهترین رشته است اما در چندین سال اخیر به علت جذب بیش از حد دانشجو در این رشته و عدم توجه به بازار کار برای فارغ التحصیلان و تصمیم گیری های شتاب زده متاسفانه امید بین دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته به حد خیلی بدی رسیده است.

او که تشویق پدر و مادر خود را عامل روی آوردن به رشته پزشکی می داند به ارس تبار گفت:در خانواده ای به دنیا آمده ام که از اول وضعیت مالی خوبی داشته است درسته که انگیزه مالی برای من هم مهم است اما انگیزه اصلی من خدمت به همشهریان و بیماران شهرمان است با اینکه می توانستم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم یا در داخل کشور مشغول تحصیل بشوم اما شرایط فعلی منطقه مرا وادار کرد تا چند سالی در منطقه خود باشم.

عبداله وند که صبح ها به عنوان پزشک هماهنگ کننده سل در شهرستان پارس آباد نیز مشغول است گفت:از دوست و استاد گرامی خودم دکتر غلامین که شیفت های صبح در مطب اینجانب مشغول فعالیت هستند کمال تشکر را دارم.

پزشک جوان اصلاندوزی یک درخواست هم از مسئولان داشت و در این مورد به خبرنگار ما گفت:از مسئولان استدعا دارم شرایط لازم را جهت ایجاد برخی امکانات پاراکلینیکی نظیر تجهیزات آزمایشگاهی با نظارت کارشناسان آزمایشگاه و سرمایه گذاری خصوصی و استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی در این مرکز ایجاد کنند.

وی افزود: با ایجاد این آزمایشگاه جوانان نخبه و تحصیل کرده در رشته های مربوط اشتغال خواهند داشت و هم هزینه های اضافی از دوش مردم محروم این منطقه برداشته می شود.

دکتر فرهاد عبداله وند در پایان از پایگاه خبری ارس تبار هم قدردانی کرد و گفت: یقینا اطلاع رسانی مشکلات و مسایل مختلف منطقه از طریق رسانه و پیگیریهای مسئولان باعث رفع مسایل مردم و اهالی منطقه اصلاندوز خواهد شد.

ارسال نظرات