معاون صنایع دستی اردبیل/

ثبت‌نام اعطای تسهیلات به صنعتگران اردبیل آغاز شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز ثبت‌نام اعطای تسهیلات به صنعتگران این استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۰۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی، در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: ثبت‌نام اعطای تسهیلات به صنعتگران استان اردبیل آغاز شده و متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در صورت داشتن شرایط لازم از تسهیلات این بخش بهره‌مند شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه این تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری به صنعتگران استان اعطا می‌شود، افزود: متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم برای بهره‌مندی از این تسهیلات که در سایت اینترنتی میراث فرهنگی استان درج شده می‌توانند اقدام به دریافت فرم ثبت‌نام کرده و برای دریافت تسهیلات در این حوزه اقدام کنند.

وی با اشاره به اهداف اعطای این تسهیلات در استان تصریح کرد: اصلی‌ترین و مهمترین هدف از این اقدام حمایت از صنعتگران در این حوزه و فعالیت‌های بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی استان بوده چرا که اعطای این تسهیلات می‌تواند نقش و تاثیر عمده‌ای در این حوزه ایفا کرده و تقویت فعالیت‌های صنعتگران را به دنبال داشته باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ارائه تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی استان در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی بوده که به همین منظور تسهیلات یادشده در این بخش برای متقاضیان حائز شرایط از طریق سازمان مرکزی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه صنایع دستی بیان کرد: در صورتی که نتوانیم حمایت همه‌جانبه‌ای از صنعتگران در این حوزه داشته و فعالیت‌های آنها را تقویت کنیم شاهد فراموشی و منسوخ شدن برخی از این هنرهای سنتی و بومی منطقه می‌شویم که برای جلوگیری از این امر باید از صنعتگران صنایع دستیی و هنرهای سنتی استان حمایت شود.

ارسال نظرات