مدیر حوزه‌های علمیه اردبیل/

فرهنگ ازدواج آسان در اردبیل نهادینه شود

مدیرحوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: فرهنگ ازدواج آسان باید به واسطه آموزش‌ها و اقدامات مختلف فرهنگی در سطح استان اردبیل ترویج و نهادینه شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۲۲۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، در کارگاه آموزشی ازدواج عاقلانه، زندگی عاشقانه آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: خداوند غریزه‌ای را در وجود انسان‌ها نهاده که هر مردی و زنی به واسطه این غریزه بهم نیازمند است.

وی مرد و زن را به لباس تشبیه کرد و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید زن و شوهر همچون لباس تن یکدیگر هستند و با توجه به آیات و روایات متعدد لزوم ازدواج از منظر دین اسلام و قرآن نمایان می‌شود و باید در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و استان تلاش کنیم.

نوروزی در بیان دلیل دیگر قرآن برای ازدواج تشریح کرد: قرآن زن و مرد را عاملی برای سکون و آرامش همدیگر قرار داده که می‌توانند در کنار یکدیگر از آرامش برخوردار شوند و این امر زمینه‌های تعالی روحی و معنوی آنها را فراهم می‌آورد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل بیان کرد: خداوند در قرآن با جمله «الا بذکرالله تطمئن القلوب» یاد خود را موجب آرامش دل‌های انسان ها بیان می‌کند و دلیل دیگر این آرامش را ازدواج معرفی می‌کند و این نیز دلیلی بر لزوم امر ازدواج است.

وی با اشاره به نواقصات مرد و زن افزود: ازدواج تنها راهی است که زن و مرد می‌توانند با آن کامل شده و به آرامش برسند و باید خانواده‌ها زمینه ازدواج آسان را برای فرزندان خود فراهم آورند تا بسیاری از مشکلات در جامعه برطرف شود که این امر نیازمند فرهنگسازی درست و اصولی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه بهترین زمان برای ازدواج را زسیدن به بلوغ جسمی و عقلی دانست و گفت: ما نباید به زمان ازدواج به چشم مادی نگاه کنیم هر کس توانست مشکلات خود را حل کند بدون شک به بلوغ جسمی رسیده است.

مصطفی کافی با اشاره به اینکه ازدواج دلیلی است برای رفع نیازهای جسمی و عاطفی گفت: ازدواج نشانگر نیاز انسان به انس و الفت است تا به‌وسیله آن بتواند مشکلات جسمی و عاطفی خود را مرتفع سازد و عالی‌ترین هدف از این امر رسیدن به تکامل و رشد اخلاقی است.

وی اظهار کرد: نوع مودت انسان نسبت به همسرش از نوع علاقه به اشیا نیست بلکه از نوع وابستگی شدید روحی و معنوی بوده و بدون شک تداوم نسل بشر نیز یکی از دلایل ازدواج است و تداوم بقای ما در این دنیا به واسطه فرزندان صالح خواهد بود.

ارسال نظرات