امام جمعه اردبیل/

ظرفیت روحانیت برای زدودن بدعت‌ها و خرافات در جامعه استفاده شود

امام جمعه اردبیل گفت: ظرفیت روحانیت برای زدودن بدعت‌ها و خرافات در جامعه استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۶۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل ، آیت‌الله سیدحسن عاملی، در آئین کلنگ‌زنی ساختمان حوزه علمیه برادران گرمی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه نقش و تاثیر بسزایی در رشد و تعالی جامعه داشته و می‌توانند در زدودن خرافات و بدعت‌ها نقش آفرین باشند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با توجه به این نقش و اهمیت انتظار می‌رود حوزه‌های علمیه در عرصه زدودن آداب و رسوم غلط و بدعت‌ها و خرافات به شایستگی عمل کرده و فتنه‌های دشمنان را در ایجاد چهره دروغین از عالم اسلامی خنثی کنند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید با استفاده از ظرفیت‌های خود در حوزه بدعت‌‌زدایی و خرافه‌زدایی از جامعه گام برداشته و زمینه‌ای را فراهم کنند تا جامعه به ظالم و مظلوم یا فقیر و غنی تقسیم نشوند و عدالت اجتماعی برقرار شود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به نقش تربیتی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: تربیت نسلی متعهد، پویا و فعال وظیفه و رسالت بزرگی بوده که حوزه‌های علمیه بر عهده دارند و باید در این زمینه تلاش و جدیتی واقعی به کار بگیرند تا بتوانند نسلی صالح و سالم تحویل جامعه دهند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه استقلال کشور مدیون روحانیت است، گفت: علما و روحانیون برای بقای دین و اسلام در تاریخ جان‌فشانی‌های زیادی را کرده‌اند و امروز نیز علما نقش اساسی در این حوزه بر عهده دارند و باید در صیانت از دین تاثیر‌گذار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی اظهار کرد: شخصیت برجسته دینی و تاریخی امام راحل حاصل و نتیجه حوزه‌ علمیه بوده که توانست با علم و ایمان خود کشور را از دست بیگانگان و سیاست‌های نادرست نجات داده و عزت و افتخار را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد.

ارسال نظرات