سردار کامرانی صالح خبر داد:

متلاشی شدن 30 باند مواد مخدر/ باغ تالارهای متخلاف پلمپ می شوند

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از متلاشی شدن 30 باند مواد مخدر در پنح ماهه نخست امسال توسط پلیس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۰۶۲۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار بخشعلی کامرانی صالح پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به ارائه گزارش اجمالی از عملکرد پنج ماه نخست سال، اقدامات و برنامه های پلیس برای ایام بازگشایی مدارس، برخورد با باغ تالارها و قلیان سراهای متخلف و اجرای طرح های انتظامی پرداخت.

وی در ابتدا با بیان اینکه در استان البرز بیش از 400 هزار دانش آموز و 110 هزار دانشجو حضور دارند که در ابتدای مهر ماه راهی مراکز آموزشی خواهند شد، اظهار داشت: هماهنگی های ترافیکی و انتظامی برای ایجاد بستری امن و ایمن با شهرداری، آموزش و پرورش و صدا و سیما انجام شده است و در این راستا 500 واحد گشتی اعم از خودرویی، پاس پیاده و واحد موتورهای گشتی در بخش های امنیت و تسهیل در روان سازی تردد تدارک دیده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در توصیه به والدین و دانش آموزان تاکید کرد: دانش آموزان برای تردد حتما از سرویس های مدارس دارای مجوز و کارت مشخصات و یا سرویس های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کاهش 7 درصدی مجموع سرقت ها

ارائه گزارش عملکرد نیروی انتظامی در پنج ماه گذشته موضوع دوم صحبت های فرمانده نیروی انتظامی استان البرز بود و وی در این خصوص اعلام کرد: در مجموع سرقت ها در پنج ماهه نخست نسبت به مدت مشابه شاهد کاهش هفت درصدی بوده ایم.

سردار کامرانی صالح افزود: همچنین در این مدت قریب به سه تن انواع مواد مخدر که درصدی بالایی از آنها تریاک به خود اختصاص داده است کشف و در این راستا 30 باند متلاشی و 150 دستگاه خودرو متوقف شده اند.

وی با بیان اینکه در مدت زمان پنج ماهه نخست سال جاری انواع کالای قاچاق به ارزش ریالی حدود 19 میلیارد تومان توسط پلیس کشف و ضبط شده است، گفت: در این مقوله نیز 60 دستگاه خودرو متوقف و 100 نفر نیز دستگیر و تمامی این افراد برای رسیدگی به مقامات قضایی تحویل داده شده اند.

پلمپ 200 باغ تالار و قلیان سرای متخلف

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز همچنین با تاکید بر اینکه پاکسازی نقاط آلوده از اولویت های ماموریتی پلیس به شمار می رود و با جدیت دنبال می شود، تصریح کرد: با حضور پلیس های تخصصی بیش از پنج هزار مرتبه نقاط آلوده با حضور پلیس پاکسازی و در این راستا 10 هزار نفر مصرف کننده و توزیع کننده دستگیر و این چرخه چندین مرتبه تکرار شده است.

سردار کامرانی صالح در ادامه به موضوع باغ تالارهای و قلیان سراهای متخلف اشاره کرد و گفت: برخورد پلیس با متخلفان این حوزه در دستور کار بوده و در مدت پنج ماهه نخست سال بیش از 200 قلیان سرا و باغ تالار متخلف پلمپ شده است.

عبور از شیوه های سنتی نیازمند یاری همگانی

وی اقدامات انجام گرفته در حوزه فضای مجازی را موضوع بعدی سخنان خود قرار داد و اظهار داشت: خوشبختانه 80 درصد پرونده های حوزه فضای مجازی که شاکی داشته است منجر به کشف شده اما پلیس دز حوزه معضلات اجتماعی و موضوعات فرهنگی نیازمند یاری همه دستگاه های اجرایی است و علاوه بر ادارت و سازمان ها مردم و خانواده ها نیز باید پلیس را یاری دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در پایان با بیان اینکه برای انجام کارهای تخصصی با استفاده از تکنولوژی روز پلیس دانش بنیان با تمام توان در حال انجام وظیفه است، تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرم برنامه ریزی و راهکارهای فکری و عملی با تبادل نظر با اساتید دانشگاهی داریم و همکاری اصناف نیز برای پیشگیری و همچنین عبور از شیوه های سنتی با پلیس بسیار موثر خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها