با حضور وزیر جهاد کشاورزی و از راه دور؛

بزرگترین طرح مشترک شیلاتی ایران و فرانسه راه اندازی شد

بزرگترین پروژه مشترک شیلاتی ایران و فرانسه امروز از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزرای کشاورزی ایران و فرانسه افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۷۱۳۷۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ مشترک بین وزرای کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در تهران در زمینه توسعه همکار‌ی‌ کشاورزی،‌ طرح تکثیر و پرورش آبزیان در قشم از راه دور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این پروژه که از طریق ویدئوکنفرانس پخش می‌شد وزرای کشاورزی ایران و فرانسه حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، پروژه تکثیر و پرورش آبزیان در قشم با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و فرانسه انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید، ظرفیت تولیدی بزرگترین پروژه مشترک شیلاتی بین ایران و فرانسه 10 میلیون قطعه بچه ماهی است که در فاز اول آن 3 میلیون قطعه بچه ماهی برای پرورش ماهیان دریایی تولید می‌شود.

حسین عبدالحی معاون رئیس سازمان شیلات که از طریق ویدئو کنفرانس گزارشی را در مورد این پروژه اعلام می‌کرد، اظهار داشت: یک برنامه پرورش 200 هزار تنی بچه ماهی در قفس داریم که از این طریق امیدواریم بخشی از بچه ماهی‌ مورد نیاز را تامین کنیم.

وی اظهار داشت: در پروژه پرورش بچه‌ماهی هدف ما تشکیل گونه‌های بومی است، البته در حال حاضر کار را با پرورش یک گونه اروپایی به نام سیبرین آغاز کرده‌ایم.

وی همچنین در مورد صادرات اظهار امیدواری کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم به کشورهای منطقه بچه ماهی صادر کنیم.

ارسال نظرات