پرورش دهنده ماهیان سردآبی در اردبیل در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

سلام سردار نقدی، امید بخش تولیدکنندگان عرصه سازندگی

قدردانی مجموعه بسیج سازندگی که واقعا در جاهایی حساس که دیگر امیدی از بانک و سایر ادارات نیست دست ما را گرفتند و در پیچ تولید همگام با تولیدکنندگان بوده اند.
کد خبر: ۸۵۷۱۵۹۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
 خسرو شیخ محمد زاده فعال شاخص اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  اول تشکر و قدردانی از دست اندرکاران مجموعه بسیج سازندگی که واقعا در جاهایی حساس که دیگر امیدی  از بانک و سایر ادارات نیست دست ما را گرفتند و در پیچ تولید همگام با تولیدکنندگان بوده اند.

وی گفت: از سال 86 کار مطالعاتی آغاز شد و بعد از دریافت آزمایشات و مجوزهای لازم در سال 91 شروع به ساخت کردیم  وام  ما در غالب توسعه کشاورزی بود هرچند مبلغ اش برای تولید کم است ولی در رهایی از بحران بازار و گرانی چاره ساز بود.  

پرورش دهنده ماهیان سردآبی در اردبیل تصریح کرد: عضویت در بسیج داشتم در جهت اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی وام 30 میلیونی برای تامین هزینه خرید بچه ماهی و غذای ماهی پرداخت کردند، تخم فرانسوی  پارسال خریداری داشته و بعد از 9 که محصول به بار نشست به بازار روانه کردیم.

وی از مشکلات اش چنین بیان داشت: تخم ماهی که 100 تومان است  سازمان شیلات کشت زده و وارداتی 270 می فروشد بخرم 2 برابر قیمت بازار است،  از مسولین محترم  در واردات تخم کشت زده که بازار را هر طور تمایل دارند می چرخانند تقاضا دارم با نرخ های سلیقه شخصی کمر تولید کنندگان را بیش از این خم نکنند، اگر بتوانیم به شکل اتحادیه همه تخم کشت زده را وارد کنیم و خود پرورش دهنده واردکننده باشد این سیکل منفی را دور زده ایم ، واسطه با قیمت دولت می خرد مجدد چند برابر قیمت می فروشد، کیفیت پایین غذای داخلی  ضریب رشد ماهی را پایین می آورد.

شیخ محمد زاده تصریح کرد: فعلا فاز اول ما 10 نفری اشتغال زایی داشته  مجموعه ما 50 تنی است می توانیم با سیستم های جدید بیشترین تراکم را با کمترین آب و مکانیزه کردن تناژ ماهی  بالا ببریم در صورت حمایت از مجموعه می توانیم  فاز بعدی  را نهایی کنیم همین مجموعه را بدون ساخت  استخر  200-250 تن برسانیم.

وی در خاتمه اشاره کرد: سلام من را از مجموعه پرورش ماهیان سردآبی در اردبیل  به سردار نقدی برسانید و به ایشان بفرمایید هربار که اردبیل می آیند ما منتظر قدوم ایشان در مجموعه هستیم 2-3 باری اردبیل آمدند ولی اشتیاق ملاقات شان بر ما انتظار گشته است.


 

ارسال نظرات