هشدار محدودیت آبی به همدانی‌ها/ سد اکباتان فقط ۱۷ درصد آب دارد

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه ذخیره آب در سد اکباتان به ۱۷ درصد کاهش یافت، گفت: ذخیره آب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کمتر شده است.
کد خبر: ۸۵۷۲۴۴۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی عزالدین با بیان اینکه هم اکنون از ظرفیت سد اکباتان برای مصارف کشاورزی استفاده نمی شود، اظهارداشت: در حال حاضر روزانه هزار لیتر در ثانیه از آب ذخیره شده در پشت سد اکباتان برای مصرف آب آشامیدنی مردم همدان خارج و تصفیه می شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه حجم ذخیره آب سد اکباتان ۳۷ درصد کاهش یافت، گفت: امسال خروجی از سد اکباتان برای آب آشامیدنی افزایش یافته و از ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب به ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

عزالدین افزود: کاهش بارش‌های جوی و برداشت از سد اکباتان به منظور تامین آب آشامیدنی مردم همدان ذخیره این سد را ۳۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داد. هم‌اکنون تنها ۱۷ درصد از حجم سد اکباتان از آب پُر شده است.

وی از ورود ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب آب در بارش‌های جوی از پاییز پارسال تاکنون به سد اکباتان خبر داد و اظهارداشت: در این مدت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ متر مکعب از این آب برای تامین آب آشامیدنی مردم همدان مصرف شده است.

عزالدین با تاکید بر کاهش ۱۹ درصدی بارش‌های جوی امسال استان در مقایسه با پارسال گفت: امسال ۳۱۳ میلی متر بارش در استان داشته‌ایم که در مقایسه با میانگین بارش‌های بلندمدت ۲۰ ساله ۱۱ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: امسال خروجی از سد اکباتان برای آب آشامیدنی افزایش یافته و از ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب به ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب رسیده است.

ارسال نظرات