معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان:

نقش موثر رسانه های جمعی در شکل دهي به هنجارها و ارزش ها

نقشي که رسانه هاي گروهي در شکل دهي به هنجارها، ارزش ها ايفا مي کنند، آموزش تلقي شده که بسيار فراتر از آموزش هاي رسمي است.
کد خبر: ۸۵۷۲۶۶۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان، با اشاره به اينکه رسانه ها نقش راهبردي در پيشگيري از جرايم و بالا بردن سطح امنيت و احساس آن در جامعه دارند، گفت: کارکرد آموزشي رسانه ها تمام اشکال و مواد رسانه اي را در بر مي گيرد، از اين رو نقشي که رسانه هاي گروهي در شکل دهي به هنجارها، ارزش ها و ... ايفا مي کنند، آموزش تلقي شده که بسيار فراتر از آموزش هاي رسمي است.
سرهنگ جعفر كردلو افزود: يکي از نقش¬ هاي اصلي رسانه¬ ها توسعه مشارکت اجتماعي در فرايندهاي گوناگون ازجمله توانمندسازي مردم در امنيت، توليد، توسعه و تصميم¬گيري¬ هاي گوناگون است.
وي ادامه داد: رسانه هاي گروهي در شکل دهي و جهت دهي باورها، نگرش و افکار جامعه و همچنين ساخت بستري مناسب در عرصه امنيت، نقش انکارناپذيري دارند.
به گفته معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان، رسانه ها بخش جدايي ناپذير از زندگي مردم بوده و به عنوان يکي از ابزارهاي فراگير و گسترده در پررنگ و کمرنگ شدن حضور مردم در مسايل مهم اجتماعي نقش موثر و تعيين کننده دارند.
وي تاكيد كرد: وسايل ارتباط جمعي نقش موثري در رشد و توسعه داشته و تلاش براي گسترش سهم آنها در ترويج فرهنگ اطلاع رساني و افزايش آگاهي عمومي درباره مسايل سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
کردلو بيان داشت: کارکرد نظارتي رسانه هاي جمعي، مبيّن اطلاع رساني و آگاهي بخشي بوده و رسانه ها در اين زمينه مخاطبان را از محيط اجتماعي خود آگاه مي سازند تا واکنش هاي لازم را براي انطباق با آن داشته باشند.
وي با تاكيد بر اينكه كاركرد نظارتي رسانه ها مخاطبان را از خطرات احتمالي محيطي آگاه ساخته و راه هاي مقابله با آن و يا جلوگيري از آن را گوشزد مي کنند، گفت: هنگامي که از آموزش رسانه اي سخن به ميان مي آيد کاربرد آن در مدارس و آموزش هاي راه دور تداعي شده و مورد توجه قرار مي گيرد، در حالي که رسانه ها به ويژه راديو و تلويزيون، ظرفيت ها و توانايي هاي بسيار گسترده تري براي آموزش در تمام سطوح و حوزه ها دارند.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: کارکرد آموزشي رسانه ها تمام اشکال و مواد رسانه اي را در بر مي گيرد، از اين رو نقشي که رسانه هاي گروهي در شکل دهي به هنجارها، ارزش ها، نگرش ها و رفتارها ايفا مي کنند، نوعي آموزش تلقي شده که بسيار فراتر از آموزش هاي رسمي است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان با اشاره به نقش رسانه ها در پيشگيري از جرايم، گفت: رسانه ها چون نقش راهبردي مهمي در جامعه داشته و در هدايت افکار عمومي موثرند، مي توانند به عنوان ابزار مهمي براي پيشگيري از جرايم و بالا بردن امنيت و احساس آن در جامعه مورد استفاده قرار مي گيرند.

ارسال نظرات