بعد از توافق هسته‌ای چه فرصت‌های تازه‌ای پیش‌روی کشور گشایش می‌یابد

استاندار مازندران پرسش مهر رئیس‌جمهوری را در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان مطرح کرد که بعد از توافق هسته‌ای با شش کشور جهان چه فرصت‌های تازه‌ای پیش روی کشور گشایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۷۲۶۶۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶



خبرگزاری بسیج مازندران، استاندار مازندران در مراسم بازگشایی مدارس مازندران در ساری ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را مبارک دانست و گفت: دفاع مقدس یادآور رشادت‌های دلیرمردان و زنان کشور در هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار مازندران با طرح سوالی پرسش مهر امسال را در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان مطرح کرد و گفت: بعد از توافق هسته‌ای با شش کشور جهان چه فرصت‌های تازه‌ای پیش روی کشور گشایش می‌یابد، این پرسش امسال از سوی رئیس‌جمهوری هم مطرح شد که دانش‌آموزان و فرهنگیان به این سوال پاسخ دهند.

ربیع فلاح‌جلودار با بیان اینکه برای دست‌یابی به اهداف آموزش و پرورش باید از تجارب کشورهای پیشرفته استفاده شود، افزود: ژاپن برای توسعه‌یافتگی خود آموزش و پرورش را محور قرار داد.

وی با اشاره به اینکه برای الگوگیری از کشورهای توسعه‌یافته شاخص‌های اسلامی باید رعایت شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه کشورهای دیگر را الگو قرار دهیم باید به پیشرفت تحصیلی، گسترش مهارت، رشد منابع انسانی، پیوندهای عاطفی، تعلقات به وطن و مدرسه مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران تلاش در خوداندیشی و خودارزیابی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ارزش‌های فردی و دیگران از موضوعات مهمی است که در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: بحث توجه به محیط‌زیست از موضوعاتی است که در آموزش و پرورش کشورهای توسعه‌یافته مورد تاکید است و اجرای این طرح در نظام تعلیم و تربیت کشور نیز در دستور کار وزارت متبوع قرار گرفت.

فلاح با اشاره به اینکه تاکیدات مفاخر و دانشمندان کشور در حوزه تعلیم و تربیت باید سرلوحه کار معلمان و فرهنگیان قرار گیرد، گفت: آثار فاخر استاد شهید مطهری و بهشتی به موضوعات تربیت اسلامی اشاره دقیق شده است.

وی با بیان اینکه مازندران با داشتن نیروی انسانی فرهیخته و نخبه به‌عنوان استانی کمتر توسعه‌نیافته تلقی شده است، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مازندران باید به این پرسش پاسخ دهد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای ساخت استانی توسعه‌یافته، آموزش و پرورش باید تحول اساسی ایجاد کند، افزود: شورای آموزش و پرورش برای دستگاه‌های اجرایی تکلیفی را به‌منظور کمک به آموزش و پرورش تعیین کرده است در حالی‌که برخی از دستگاه‌های اجرای به وظیفه حمایتی خود عمل نمی‌کنند.

این مسئول بیان کرد: لازم است برای آموزش و پرورش و فرهنگیان امتیاز خوبی قائل شویم.

فلاح یکی از مهم‌ترین عوامل برای اشتغال‌زایی را مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دانست و گفت: با توجه به بودجه محدود سال‌جاری اعتبار خوبی را برای رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در نظر گرفته شد.

وی افزود: برای حمایت از اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های درسی مهارتی با بانک‌ها هم مذاکراتی انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه پروژه مهر امسال از 28 آبان‌ماه سال گذشته کلید خورد، اظهار کرد: 11 هزار نفرساعت تلاش شد تا با برنامه‌ریزی مهر باشکوهی در مازندران اجرا شود.

سیدعلی قاسمی برنامه وزارت آموزش و پرورش رفع چالش‌ها و کیفیت‌بخشی تحصیلی است، افزود: سازماندهی بهینه نیروی انسانی، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش، توسعه مشارکت مردمی و تمرکز‌زدایی از موضوعات قابل پیگیری در آموزش و پرورش است.

تمرکز بر توسعه فنی‌حرفه‌ای

وی مهم‌ترین جهت‌گیری آموزش و پرورش مازندران را علاوه بر اجرای برنامه‌های وزارتی تمرکز بر توسعه فنی‌حرفه‌ای دانست و بیان کرد: مازندران در هدایت تحصیلی رتبه برتر کشور را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه برای تحقق منویات رهبری مبنی بر ایجاد مهارت‌آموزی و کارآفرینی، تصریح کرد: مازندران در اجرای هدایت تحصیلی درست بیش از 41 درصد دانش‌آموزان متوسطه به سمت رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش سوق داده شدند.

این مسئول اجرای طرح هر دانش‌آموز یک مهارت را از برنامه‌های آموزش و پرورش مازندران در مهارت‌آموزی دانست و ادامه داد: طرح ویژه مدارس شبانه‌روزی و تولیدی کردن مدارس مطرح است که سال گذشته این موضوع در هنرستان‌های بازخورد خوبی داشت.

قاسمی با اعلام اینکه تاکنون بیش از 460 هزار دانش‌آموز در مازندران ثبت‌نام شدند، گفت: تناسب دانش‌آموزی در دوره ابتدایی 52 درصد و در دوره متوسطه 47 درصد است.

وی افزود: مهر امسال با بیش از 22 هزار کلاس درس در قالب 3700 مدرسه با 41 هزار فرهنگی در مازندران شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به موفقیت‌های نظام تعلیم و تربیت در استان اشاره کرد و یادآور شد: مازندران با کسب دو رتبه تک رقمی در کنکور امسال، 27 رتبه دو رقمی مقام دوم کشور را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه تیم ورزشی رشته والیبال دانش‌آموزی مازندران قهرمان کشوری را کسب کرد، افزود: هفته گذشته 9 دانش‌آموز مازندرانی در المپیاد ملی شرکت کردند که پنج نفر مقام نخست و دوم را کسب کردند.

قاسمی در پایان به کسب موفقیت دانش‌آموز مازندرانی در المپیاد جهانی رشته شیمی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان مازندرانی در المپیاد ادبی مدال طلا و زیست‌شناسی مدال نقره کسب کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها