رونمایی از یادمان 2400شهید استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با هفته دفاع مقدس آئین رونمایی از 4طرح فرهنگی و بازسازی منطقه عملياتی کربلای پنج در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۴۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی، از یادمان دو هزار و 400 شهید چهارمحال و بختیاری و طرح های فرهنگی و ماکت عملیات کربلای 5 در گنجینه حفظ آثار دفاع مقدس شهرکرد رونمایی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم، گفت: این یادمان با کاشی‌کاری و نورپردازی بسیار زیبا و هنرمندانه در موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی استان ساخته شده است.

سرهنگ پاسدار عباس عباسی، همچنین به رونمائی از نرم‌افزارهای ارزشمند مستند شهدای استان ، سردیس شهید ایرج آقابزرگی از سرداران چهارمحال و بختیاری و آلبوم سرودهای حماسی اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها در راستای فضاسازی برای استقبال از رویداد عظیم فرهنگی کنگره ملی شهدای استان برگزار میشود.

وی با اشاره به گلایه خانواده معظم شهدا از تجمیع نبودن المان‌ها و سردیس‌های شهدا در یک مکان مشخص و درخور شأن، از زمینه‌سازی برای ساخت و تجمیع إلمان‌های شهدا در یک مکان مشخص خبر داد و گفت: المانهای همه شهدای استان در حال ساخت و آماده‌سازی است و سال آینده در موزه جدید مرکز استان که در پارک تهلیجان واقع شده به نمایش در می آید.

عباسی همچنین از بازنمایی و بازسازی منطقه عملیاتی کربلای پنج در موزه دفاع مقدس خبرداد و گفت: عملیات کربلای5یکی از سخت‌ترین، پیچیده‌ترین، سخت‌ترین و موفق‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که منجر به صدور قطعنامه 598 و به رسمیت شناخته شدن حقوق ایران در سازمان ملل شد.

ارسال نظرات