نماینده ولی فقیه در استان یزد:

معلمان ارزش‌های دینی و انسانی را به دانش‌آموزان منتقل کنند

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که معلمان ارزش‌های دینی و انسانی را به دانش‌آموزان منتقل کنند، گفت: غرب به دنبال خوب جلوه دادن بدی‌های فرهنگ غرب به جوانان اسلام و ایران است.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۵۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در همایش معلمان و دانش‌آموزان یزد که به مناسبت روز اول مهر و بازگشایی مدارس برگزار شد، با اشاره به اینکه ما در این سیر زمان که الان در آن قرار گرفتیم و سال تحصیلی جدید را شروع می‌کنیم، اظهار داشت: سالی را قبلا گذراندیم و از عمر ما طی شده و قطار عمر ما در مسیر حرکت قرار دارد تا به انتها برسد.

وی با بیان این مطلب که باید بدانیم که هدف از این زندگی چیست و برای چه ما در این دنیا زندگی می‌کنیم، گفت: خدای متعال هدف از خلقت انسان را مشخص کرده و می‌گوید که من همه مخلوقاتم را برای انسان خلق کرده‌ام.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: امروز یکی از مشکلاتی که بشریت با آن روبرو است عدم اطلاع از هدف زندگی و قرار گرفتن در گرفتاری‌های دنیا، فسادها و انواع سردرگمی‌ها است که شقاوت در دنیا و آخرت و تباهی عمرها را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد این دنیا را وسیله‌ای برای به کمال رسیدن ما دانست و گفت: متاسفانه ما به این هدف توجه نداریم و از همه مخلوقات استفاده می‌کنیم اما در مسیر خلاف هدف خلقت که رسیدن به انواع شقاوت‌ها است.

ناصری عنوان کرد: خدای متعال این معنا را برای ما خواسته و دوست دارد که ما ایمان داشته باشیم و از فسوق و عصیان دور شویم چرا که خداوند خیرخواه ما و شیطان دوستدار نابودی انسان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه شیطان با عقل همیشه درگیر است، گفت: عقل همیشه ما را به اطاعات از خدا دعوت می‌کند درحالی که دعوت شیطان به سمت بدی‌ها و انواع ظلم و ستم و گناه و فساد است.

امام جمعه یزد گفت: برای اینکه بتوانیم زندگی خودمان را هدف دار کنیم و هم جامعه را به تربیت خوب و الهی و اسلامی هدایت نماییم و ارزش‌ها را حاکم کنیم، باید پیرو عقل بوده و از دستورات خداوند اطاعت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: معلمان و اساتید و مسئولان تعلیم و تربیت جامعه باید راه را به مردم نشان دهند و با یاد دادن این مفاهیم، زمینه سعادتمندی جامعه را فراهم کنند.

ناصری ادامه داد: باید خیلی خیلی مراقب رفاقت‌ها، دوستی‌ها و برخوردها باشیم چرا که قرآن کریم به ما دستور می‌دهد که ای پیامبر نفس خودت را آماده کن و خودت را با کسانی همراه کن که شب و صبح ذکر و یاد خدا را دارند و در مسیر خدا قدم بر می‌دارند.

وی ادامه داد: در ادامه خداوند می‌فرماید که سعی کن کسانی که به دنبال خواسته‌های شیطان هستند را همراه خودت نکنی و به همراه آنها نباشی چرا که آنها افراط و تفریط دارند و در آخر هم نه در دنیا و نه در آخرت جایگاه خوبی ندارند و نمی‌توانند موفق باشند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: طبق بیان قرآن کریم شیطان گاهی اوقات اعمال بد انسان را خوب جلوه می‌دهد و باعث می‌شود که انسان فکر کند در حال انجام دادن کار خوب است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: الان غرب و استکبار به دنبال این است که بدی‌ها را زینت بخشیده و به این وسیله ما را از خوبی‌ها دور کرده و به سمت نابودی که خودش در آن فرو رفته بکشاند.

 

ارسال نظرات