امام جمعه موقت خرم‌آباد:

فاجعه منا نشانگر بی‌تدبیری حکومت آل‌سعود است/شعار «مرگ بر آمریکا» باید پررنگ‌تر و پرشورتر داده شود

امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت:‌ فاجعه منا نشانگر بی‌تدبیری حکومت آل‌سعود است.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۹۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم متقی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن عید غدیر خم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه این عید بزرگ مسلمانان هستیم، من شما را به خواندن، مطالعه کردن، نشر و گسترش زیارت غدیر توصیه می‌کنم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در بخش دیگری از سخنانش هفته دفاع مقدس را هفته شرف، عزت و سرافرازی ملت ایران دانست و گفت: دفاع مقدس ما یک گنجینه تمام‌نشدنی است و ذخیره باارزشی است که در هر لحظه می‌توان از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران نشانگر مقاومت و پایداری یک ملت است که در آن شاهد جنگ میان حق و باطل، فقیر و غنی بوده‌ایم.

خطیب نماز جمعه این هفته خرم‌آباد افزود: ابهت ابرقدرت‌ها در 8 سال دفاع مقدس شکسته شد و استقلال دولت و ملت ایران در تمام دنیا اثبات و تضمین شد.

متقی‌نیا تصریح کرد: اتحادی که در 8 سال دفاع مقدس بین ملت ایران به‌وجود آمد، یکی از باارزش‌ترین دستاوردهای این جنگ تحمیلی بوده است و همچنین روحیه انقلاب‌گری جوانان ایرانی شکوفا شد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، مسبب اصلی حادثه و فاجعه مصیبت‌بار منا را حکومت نامشروع وهابیت در سرزمین حجاز دانست و گفت: این مصیبتی که در سرزمین منا برای جهان اسلام اتفاق افتاده است، بسیار اندوه‌بار است.

وی با اشاره به حادثه سال 1366 و سقوط بالابر که هفته گذشته شاهد آن بودیم، بیان کرد: کشتار این حجاج نشانه بی تدبیری و نالایقی مدیریت‌های غلط آل‌سعود است.

متقی‌نیا در ادامه اضافه کرد: رژیم آل سعود کفایت لازم را برای مدیریت دو شهر مهم برای مسلمانان را ندارد.

خطیب نماز جمعه این هفته خرم‌آباد درگذشت حجاج ایرانی به‌خصوص لرستانی را به خانواده صاحب مصیبت و عزا تسلیت گفت و آرزوی شفای عاجل برای آسیب‌دیدگان این فاجعه را کرد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، حمایت آمریکا از رژیم‌های جنایتکار مانند اسرائیل و آل‌سعود را محکوم کرد و گفت: عربستان به پشتوانه و حمایت آمریکا به کشورهای اسلامی مانند یمن حمله می‌کند.

وی تصریح کرد: حماقت رژیم آل‌سعود به جایی رسیده است که در امن‌ترین مکان و زمان، یعنی خانه خدا و روز عید قربان هزاران نفر از مسلمانان را به کشتن می‌دهد.

متقی‌نیا این عمل را کینه‌توزی دشمنان و استکبار جهانی علیه ملت مسلمان دانست و تأکید کرد: آمریکا و پیروانش هیچ‌گاه آرمان‌ها و اصول ما را قبول ندارند.

وی بیان کرد: آمریکا علاوه بر حمایت از رژیم صهیونیستی و آل‌سعود بین مسلمانان اختلاف‌افکنی می‌کند و تلاش‌های ضد اسلامی و ضد انسانی خود را ادامه می‌دهد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد ضمن اشاره به حمایت آمریکا از رژیم اشغالگر قدس و اسرائیل عنوان کرد: رژیم صهیونیستی مال و جان مردم مظلوم فلسطین لگدکوب کردند.

متقی‌نیا تأکید کرد: ما باید شعار مرگ بر آمریکا را بیش از پیش پررنگ و پرشور مطرح کنیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد ضمن محکومیت اقدامات آل‌سعود و همچنین حامی و پدرش یعنی رژیم صهیونیستی، نمازگزاران را به تظاهرات و راهپیمایی فراخواند.

خطیب نماز جمعه این هفته در بخش دیگری از سخنانش درخصوص فضای مجازی و سایبری، گفت: اهمیت این موضوع کم‌تر از اهمیت دفاع مقدس نیست.

متقی‌نیا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: ما در دوران شکل‌گیری دنیای مجازی در خواب بوده‌ایم.

این مسئول در پایان آغاز سال جدید تحصیلی را به دانش‌آموزان و معلمین تبریک گفت و تأکید کرد: نباید اهمیت رشد علمی، مسئولیت‌پذیری و همچنین فرهنگ دیر شروع شدن سال تحصیلی را فراموش کنیم.

ارسال نظرات