آیت الله ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد:

انقلاب در ایران به منظور حاکمیت اسلام تشکیل شد

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس بین جوانان به ویژه نسل جدید گفت: انقلاب در ایران به منظور حاکمیت اسلام تشکیل شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۲۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگانی است، که با خون خود از میهن و ناموس خود پاسداری کردند، اظهار داشت: تمام توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی به اندازه توطئه‌های آن‌ها در دفاع مقدس نبوده و نیست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، دفاع مقدس را نشانه‌ای بزرگ و کامل از دشمنی‌های آمریکا و دیگر مستکبران علیه دین و نظام اسلامی ایران دانست و بیان کرد: تبیین اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس بین جوانان به ویژه نسل جدید ضروری است.

امام جمعه یزد با اشاره به اهیمت ایستادگی در برابر مستکبران جهان گفت: وحدت، ولایت مداری، اخلاص امام خمینی (ره) و توکل به خدا، از جمله مهم‌ترین دلایل پیروزی ملت ایران در برابرآمریکا و دیگر مستکبران، در هشت سال دفاع مقدس است.

وی دستیابی به پیشرفت‌های مختلف علمی، سیاسی، نظامی و فرهنگی را از جمله دلایل دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: همبستگی و احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به یکدیگر، تنها راه حفظ منافع نظام در برابر دشمنان دین و نظام اسلامی است.

ناصری با اشاره به ضرورت حفظ هویت دینی و ارزش‌های اسلامی افزود: انقلاب به منظور حاکمیت اسلام و تحقق تمام ارزش‌های اسلامی به وسیله تربیت و آموزش، آموزه‌های دینی و الهی بین اقشار مختلف جامعه تشکیل شد.

وی ترویج فرهنگ اسلامی و آموزش ارزش‌ها و دستورالعمل‌های دینی و الهی را از جمله مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در نظام اسلامی ایران دانست و بیان کرد: آموزش، آموزه‌های دینی و الهی نسبت به آموزش علوم دیگر در اولویت است.

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت دفاع از ارزش‌ها و ترویج فرهنگ ناب محمدی، توسط نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: عدم توجه کافی به آموزش‌های دینی و الهی، قبل از آموزش‌های علمی، گمراهی در تربیت فرزندان و ساماندهی اوضاع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی جامعه است.

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به آسیب‌های فضاهای مجازی، بین جوانان گفت: تدوین برنامه‌های فرهنگی با جذابیت و شیوه‌های جدید در جامعه اسلامی انجام شود.

ارسال نظرات