مرگ 9 تن از اعضای اخوان المسلمین در درگیری با نیروهای مصری

منابع نظامی مصر فاش کرده اند که دیروز درگیری بین نیروهای مسلح و عده ای از اعضای اخوان المسلمین رخ داده و 9 تن از اخوان کشته شده اند.
کد خبر: ۸۵۷۳۵۶۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عربی پرس، یک منبع امنیتی مصری عنوان کرد که دیروز در حمله به منزل یکی از اعضای گروه اخوان المسلمین در قاهره، 9 تن از اعضای این گروه کشته شده اند.

یکی از منابع امنیتی در این باره مدعی شده که اعضای اخوان برای برنامه ریزی حملات تروریستی دور هم گرد آمده بودند و با پلیس درگیر شدند.

گوره اخوان المسلمین که سال 2013 توسط ارتش از رأس قدرت کشور کنار گذاشته شده، مسؤولان را به کشتار اعضای غیر مسلح این گروه در عملیات های مشابه متهم می کنند.

ماه ژوئیه گذشته، گروه اخوان پس از کشته شدن 13 تن از سرانش به دست پلیس خواستار قیام علیه دولت سیسی شد. به گفته وکلا و خانواده های کشته شدگان، وقتی پلیس به آپارتمان مسکونی کشته شدگان حمله کرده، آنان غیر مسلح و بی دفاع بوده اند.

 

وزارت کشور مصر هم اعلام کرد که این 13 کشته، در حال برنامه ریزی برای حملات تروریستی بوده اند، گفتنی است که ناصر الحافی، نماینده پیشین پارلمان و وکیل معروف حامی اخوان المسلمین نیز یکی از این افراد بوده است.

پس از برکناری محمد مرسی، پلیس برای پراکنده کردن تحصن حامیان اخوان در قاهره و جیزه به آنان آتش گشوده و صدها تن از ایشان را کشته و نیز هزاران تن دیگر را دستگیر کردند و این سرکوب باعث انتقادات تند محافل بین المللی حقوق بشر از آنان شده است.

 

مصر گروه اخوان را غیر قانونی اعلام کرده و عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور این کشور گفت که اسلام گرایان تندرو، تهدیدی وجودی برای مصر هستند.

 

شایان ذکر است که از زمان برکناری محمد مرسی تا کنون، گروه ولایت سینا که با داعش هم پیمان شده صدها تن از نیروهای مسلح مصر را کشته است. تحلیلگران معتقدند که سرکوب کردن گروه اخوان و حمله نیروهای امنیتی به آنان، باعث شده برخی اعضای این گروه پس از چندین دهه فعالیت مسالمت آمیز سیاسی، علیه حکومت مسلح شوند. البته گروه اخوان همچنان می گوید که به فعالیت مسالمت آمیز پایبند است.

ارسال نظرات