خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه شیراز عنوان کرد

پذیرش 4 هزار دانشجو در دانشگاه شیراز

رئیس دانشگاه شیراز گفت: امسال 4 هزار دانشجو را در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی متفاوت در این دانشگاه پذیرش کردیم.
کد خبر: ۸۵۷۴۴۸۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز، مجید ارشاد لنگرودی در آیین بازگشایی دانشگاه و آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: امسال حدود 4 هزار دانشجو در مقاطع مختلف پذیرش داشتیم که از این تعداد، 2 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، یک‌هزار و 600 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 400 نفر در مقطع دکترا هستند.

وی افزود: دانشجویان مقاطع تکمیلی پتانسیل عظیمی هستند که اگر پایان‌نامه آنان به سمت تحقیقات کاربردی سوق داده شود تحول عظیمی را در کشور و استان رقم خواهد زد.

این مسئول با اشاره به اینکه رعایت نظم و انضباط و تولید علم دو ویژگی دانشگاه شیراز است، گفت: رفتار مبتنی بر اخلاق و پرهیز از سلیقه شخصی مهم‌ترین سرفصل وظایف دانشگاه است.

وی با یادآوری این مطلب که 50 عضو هیئت‌ علمی جدید در دانشگاه شیراز جذب شدند، اضافه کرد: برای توسعه دانشکده گردشگری کارهای خوبی انجام شده است که در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود.

ارشاد از افزایش سه برابری پهنای باند دانشگاه در حوزه پژوهش خبر داد و عنوان کرد: این اتفاق باعث شده که امکان تحقیق برای دانشجویان و اساتید افزایش یابد.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه این دانشگاه در بحث تولید مقاله و علم در سطح کشور رتبه سوم را کسب کرده است، افزود: در این زمینه دانشگاه شیراز، در شاخص سرانه رتبه نخست را کسب کرده است.

ارشاد در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری دو انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود، افزود: دانشگاه‌ها مرجع مردم هستند و باید با اتحاد در این بحث وارد شده و فضای مشارکت و انتخاب بهتر مردم را ایجاد کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها