مهندس پاپی زاده به مناسبت پنجمین روز از هفته دفاع مقدس گفت:

بسیج تخصصی الگویی راهبردی در عملیاتی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی گفت:هم اکنون سازماندهی خوبی در حوزه بسیج مستضعفین انجام شده است و آن اینکه توانسته اند با حداقل امکانات در رشته های مختلف، بسیج متخصصین را راه اندازی نمایند
کد خبر: ۸۵۷۴۶۸۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یادآور ایثار ، از خود گذشتگی ، اتحاد، قدرت دفاعی ملت قهرمان ایران است اظهار کرد: کشورهای استعمار گر در هر زمان سیاست های مختلفی را در برابر جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته اند در برهه ای زمانبحث جنگ سخت و فیزیکی مطرح بوده که8 سال  به طول انجامید و  خوشبختانه ملت ایران سرافراز از این امتحان و تهدیدات خارجی بیرون آمدند پس از آن بحث جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بوده را در دستور کار خود قرار دادند که بارها توسط مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه، جنگ نرم موضوع جدی تر از تهدید نظامی و جنگ رودررو است عنوان کرد: امروزه جهان استکبار موضوعات بسیاری مختلفی همچون بحث های مربوط به تهدیدات نرم مثل تهاجم فرهنگی ، تحریم های اقتصادی به منظور تضعیف روحیه مردم را در دستور کار قرارداد ه است.در کشوری مثل آمریکا و کشورهای غربی این اعتقاد وجود دارد که اگر کشورهای مخالف منافع قدرت های سلطه گر را بتوانند از لحاظ فرهنگی استحاله کنند.در واقع بتدریج سیاست های دیگر این کشور استکباری را خواهند پذیرفت.

بنابراین در بحث تهدیدات نرم موضوع باید بسیار جدی تر از یک جنگ فیزیکی بین دو کشور در نظر گرفته شود.

پاپی زاده، با بیان اینکه ایران به عنوان مهم ترین کشوری که از ملت های مستضعف حمایت میکند همواره مورد غضب دشمنان بوده است افزود:نه تنها در مباحث سیاسی بلکه در حوزه اقتصاد نیز ایران بدلیل نگاه استکبار ستیزی مورد غضب دشمنان واقع شده است.

افسران جنگ نرم جوانان فعال دانشگاهی هستند

وی  با اشاره به تآکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه افسران جنگ نرم جوانان فعال دانشگاهی هستند بیان کرد: افسران جنگ نرم، جوانان هستند که در دانشگاه و عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعال هستند و این عنوان کاملا سنجیده و حساب شده است که برای جوانان ایران مقام معظم رهبری انتخاب کرده است. ازاینرو باید با استفاده از پتانسیل،استعداد ، ذهن خلاق و پویایی این جوانان راه را برای توسعه هموار کرد.

وی با بیان اینکه، بار اقتصاد امروز بر عهده جوانان است اضافه کرد: هم اکنون سازماندهی خوبی در حوزه بسیج مستضعفینانجام شده است و آن اینکه توانسته اند با حداقل امکانات در رشته های مختلف، بسیج متخصصین را راه اندازی نمایند و پتانسیل های تخصصی بسیار خوبی را در کنار هم جمع کنند که این موضوع هم به لحاظ مشورتی و هم به لحاظ حضور در عرصه های جدی اقتصادی اتفاق بسیار مبارکی است که باعث میشود از این پتانسیل متمرکز در جهت هم افزایی هر چه بیشتر با سایر ارگان ها بهره برد.

پاپی زاده، عنوان کرد: در حال حاضر کشور ما بدلیل موارد اشاره شده مورد هجوم فرهنگی، رسانه‌ای و اقتصادی کشورهای استکباری است که حتی به گفته برخی مسئولین کشورهای اروپایی تحریم های که در سال های اخیر در ایران اتفاق افتاده  است اگر در مورد کشور دیگری این تحریم ها اعمال میشد  قطعا دچار تزلزل میشدند.

 وی با تاکید براینکه دستگاه های اجرایی مسئول پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند افزود: اقتصاد مقاومتی چه در دوره تحریم و چه در دوره غیر تحریم میتواند موجب استحکام بخشی به اقتصاد کشور باشد. بنابراین هر چقدر بتوانیم در این راستا یک اقتصاد مقاوم در برابر ضربه های دشمن داشته باشیم که بتوانند تکانه های شدید را خنثی کند میتواند ما را از مراحل بحران نجات دهد.

به عنوان مثال خودکفایی در برخی از محصولات کشاورزی، تکنولوژی نانو، انرژی هسته ای که توانسته جایگاه ما را در منطقه و جهان ارتقا دهد ، ناشی  ازمقاومت در برابر تکانه های خارجی است.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: به شرط آنکه بتوانیم از پروتکل های داخلی همچون نیروی انسانی و منابع داخلی کشور بهره مند شویم که ترکیبی از این موارد به تولید کالا و تولید در خدمت به مردم در جهت کاهش وابستگی کشور به خارج ختم میشود.

وی افزود:بلاخره ما در معاملات بین المللی گاها دچار مشکل میشویم که گاهی اوقات موضوع تحریم ها را پیش میکشند اگر بتوانیم خودکفایی خود را در این موضوعات افزایش دهیم قطعا تهدیدات و  تحریم ها کمتر موثر واقع خواهد شد.

پاپی زاده در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین اگر در عرصه اقتصادی بتوانیم مثل تجارب دیگرمان موفق باشیم و یک اقتصاد مقاوم به وجود آوریم قطعا در معادلات بین المللی هم  میتوانیم قوی تر از گذشته ظهور کنیم.

ارسال نظرات