همزمان با برگزاری کنگره شهدای استان:

تقدیم هدایای ستاد کنگره شهدا به مقام معظم رهبری( مدظله العالی)

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام استان از اهدای هدایای از طرف مردم استان چهارمحال وبختیاری و ستاد کنگره شهدای استان به مقام معظم رهبری مدظله العالی خبرداد.
کد خبر: ۸۵۷۴۸۵۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال وبختیاری ، سردار رضا محمدسلیمانی امروز در نشست شورای اداری استان که در خصوص برگزاری کنگره شهدای استان برگزار گردید اظهار کرد: نخستین کنگره ملی سرداران و 2400 شهید استان چهارمحال وبختیاری همزمان با سالگرد ورود مقام معظم‌ رهبری(مدظله العالی) در استان برگزار می‌گردد.

وی از دیدار مسئولین ستاد کنگره با مقام معظم‌ رهبری(مدظله العالی) خبر داد و افزود: در این دیدار آثاری همچون طومار ولایتمدار و میثاق مردم استان با شهدا، کوچکترین قرآن دست نوشته، شجره نامه شهدای 2400 شهید استان چهارمحال وبختیاری و کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهدا از طرف مردم استان و ستاد کنگره شهدای استان تقدیم رهبر عالی قدر خواهد شد.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم استان تصریح کرد: کوچکترین قرآن دست نوشته توسط یکی از هنرمندان استان در 40 روز با ترکیب خط نسخ و ثلث کتابت شده است که در گوشه این قرآن اسامی 2400 شهید استان نوشته شده است.

سردار سلیمانی بیان داشت: برای برگزاری نخستین کنگره شهدای استان برنامه ریزی‌هایی انجام گرفته است که فعالیت‌ها در قالب 22 کمیته و 13 کارگروه برنامه ریزی شده است و در حال حاضر در حال اجرایی و عملیاتی کردن این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به امر مهم معرفی شهدای استان به نسل جوان گفت: فرهنگ و عطر بوی شهدا باید در جامعه باقی بماند و به نسل جوان و آینده منتقل گردد که این یکی از وظایف خطیری است که باید با مشارکت همه صورت پذیرد.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های معرفی استان به مدعوین ستادکنگره شهدا فضا سازی سطح شهر و اماکن عمومی است که تا کنون فعالیت‌های خوبی همچون ساخت و نصب شش نماد ایثار و دفاع مقدس در شهرکرد و همچنین در مراکز شهرستان های 9 گانه استان می‌توان اشاره کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تا کنون 500 هزار سند از شهدا و دفاع مقدس در استان جمع آوری شده است، بیان کرد: این تعدا اسناد با همکاری ارگان ها و سازمان‌های مختلف جمعآوری شده است که بهترین منبع برای ساخت فیلم کوتاه، انیمیشن، شعر و داستان کوتاه است.

وی با اشاره به چاپ کتبی با موضوع شهدا و ایثار و شهادت در استان گفت:  حدود 150 کتاب با موضوع ایثار و شهادت تا کنون تدوین شده است که 105 مورد به چاپ رسیده است.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام استان اظهار کرد: یادواره شهدا باید با هدف‌گذاری مشخص برگزار گردد و خروجی هر یادواره شهدا در استان یک جلد کتاب باشد.

ارسال نظرات