خبرهای داغ:
مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز:

80 درصد صنایع کشور کوچک است

مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز گفت: با توجه به اینکه 80 درصد صنایع کشور کوچک است در آن‌ها تحقیق و توسعه صورت نمی‌‌گیرد چراکه سرمایه‌های اندکی دارند بنابراین سود تولید را واسطه می‌برد.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۶۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز، ابراهیم گشتاسبی راد عصر امروز در حاشیه آیین پایانی ششمین جشنواره دانشگاهی حرکت در سخنانی اظهار داشت: یکی از پرنشاط‌ترین مجموعه‌های مردم‌نهاد انجمن‌های علمی است که به رشد جامعه کمک می‌کنند و افراد متخصص با دانش و آگاهی بالایی در آن ورود پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل انجمن‌های علمی مستقل، بسیاری از متخصصان و سخنرانان علوم انسانی از خارج کشور دعوت شده‌اند، افزود: انجمن‌های سوخت و احتراق، مهندسان مکانیک، حکمت و فلسفه، فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری را در کشور انجام داده‌اند که قابل‌تقدیر است.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز اضافه کرد: برخی از کارشناسان عدم مدیریت صحیح و کارآمد را مشکل اساسی در این زمینه می‌دانند که درنتیجه ضرر جبران‌ناپذیری را به حوزه‌های مختلف به‌ویژه فرهنگ وارد کرده که نیاز به بازنگری دارد.

گشتاسبی راد بیان داشت: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی باید انجمن‌های علمی که هویت و شخصیت حقوقی دارند در این‌گونه مجامع راه پیدا کنند چراکه با رسیدن به روحیه خودباوری و خلاقیت به اهداف خود دست می‌یابیم.

وی اضافه کرد: الگوپذیری از حضور دلیرمردان و رزمندگان عرصه دوران دفاع مقدس از دیگر رویکردهای رسیدن به اهداف والای اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در کشور به‌ویژه استان فارس است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره حرکت نیز در این همایش در سخنانی اظهار داشت: بسیاری از انجمن‌های علمی در زمینه‌های اجتماعی، علمی، پژوهشی، مسائل روز، ارتباط با محافل علمی جهان و دعوت از پیشکسوتان برای ارائه خدمات علمی عملکرد مثبت داشته‌اند.

صدیقه فروتن خاطرنشان کرد: دانشجویان سفیران خوش‌نامی هستند که در تمام زمینه‌های اجتماعی، علمی حضور فعال و گسترده‌ای داشته‌اند و با حمایت از انجمن‌های علمی می‌توان بسیاری از مشکلات پیش رو را برداشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها