مردم در یک پروژه ملی برای مبارزه با مواد مخدر به حرکت درآیند

استاد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تولید و پخش مواد مخدر از دغدغه های مهمی بوده که برای مقابله با آن نیاز به یک طرح اساسی است، گفت: مردم نیز باید از تمام اقشار و طبقات در یک پروژه ملی بطور جهادی برای مبارزه با مواد مخدر به حرکت درآیند.
کد خبر: ۸۵۷۵۷۲۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، جهانگیر والامقام افزود: بر اساس گزارشهای موجود، بیش از دو هزار سازمان و نهاد پیشگیری در 30 سال گذشته با صرف میلیاردها هزینه در زمینه مبارزه با مفاسد و آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر صنعتی و شمیایی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تقدیم بیش از سه هزار شهید از نیروی انتظامی و ده ها جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت : همچنین گزارشها نشان می دهد بیش از چهار میلیون نفر در 30 سال گذشته در رابطه با جرایم مواد مخدر زندانی شده و پریشانی چندین هزار خانواده و تغییر مسیر سرنوشت همسران و فرزندان آنها از نتایج شوم توطئه دشمنان در قالب تولید و پخش مواد مخدر است .

این استاد دانشگاه علوم اجتماعی ادامه داد: کشور ما به خاطر گسترده بودن مرزها و نزدیکی با مرکز تولید مواد مخدر، اصلی ترین و اولین خاک ریز مقابله با مواد مخدر است و نباید منتظر بمانیم که فقط نیروی انتظامی و یا ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه فعالیت کنند.

والامقام با بیان اینکه موضوع پخش مواد مخدر یک توطئه عظیم با حمایت و سرمایه گذاری هنگفت سازمانهای جاسوسی است، تصریح کرد: آنان کشور ما را با 23 میلیون جوان هدف مناسبی برای این تهاجم قرار داده اند و انواع مواد مخدر را در اشکال مختلف و فریبنده عرضه می کنند.

به گفته وی، تعدد مراکز سیاست گذاری ،رفتارهای جزیره‌ای، تنوع برنامه ریزی ها و عدم انسجام در رفتارهای پیشگیری اصلی ترین دلایل افزایش تولید و مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها است .

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: مافیای بین المللی مواد مخدر با مشاهده مبارزه های بی امان پلیس مبارزه با مواد مخدر و نهادهای متولی، حیله‌های جدیدی اندیشیده و هر روز با تغییر نام ، ظاهر مواد و با تبلیغات دروغ مانند چاقی و لاغری، جوان سازی پوست مقابله خود با جوانان ما را ادامه می دهند.

والامقام با اشاره به اسامی مخدرهایی ماننده کروکودیل، شیشه و ده ها نام و عنوان عجیب با شکل ها و رنگ های مختلف که همه دارای ریشه مشترک در مواد مخدر هستند، افزود: هدف اصلی فریب دادن جوانان است بسیاری از داروهای ترک اعتیاد که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود دارای مواد مخدر هستند.
وی اظهار داشت : آشفته بازار ترک اعتیاد از عطاری و بغالی گرفته تا تبلیغات ماهواره‌ای و خودرمانی تا کمپ های گوناگون هنوز نتوانسته از شمار معتادان به مواد مخدر بکاهد .

والامقام تاکید کرد: بنابراین باید آموزش از سطح مدارس، مهدکودک‌ها آغاز شود و پیشگیری در سطح توده مردم در قالب تشکل های مردمی با تمرکز، انسجام برنامه ریزی ها ، سیاستگذاری ، یکجا سازی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری انجام شود زیرا این موارد از راههای موثر ، مفید و کاربردی در مقابله با اعتیاد است .
ارسال نظرات