همزمان با سراسر کشور:

جشن عاطفه ها با نوای مهر و محبت در بهاباد

دانش‌آموزان استان یزد امروز در جشن عاطفه‌ها شرکت کردند تا با دستان پرمهر خود گل لبخندی را بر چهره‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت بنشانند.
کد خبر: ۸۵۷۵۸۵۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: هم‌زمان با سراسر کشور مرحله دوم  جشن عاطفه‌ها با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس اداره آموزش و پرورش، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بهاباد، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان شهرستان به صورت نمادین در دبستان ادیب بهاباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی امام جمعه بهاباد در این مراسم با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، عیدالله الاکبر و ولادت حضرت امام‌هادی(ع) و عرض تسلیت به مناسبت کشته شدن جمعی  از حجاج بیت‌الله الحرام در سرزمین منی به دست جنایت‌کاران آل‌سعود، به آیاتی از قرآن کریم در مورد مسئله انفاق و نیکوکاری در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: دین مبین اسلام تاکید جدی بر کمک به هم نوع و نیازمندان دارد.

وی برگزاری جشن عاطفه‌ها را در تقویت فرهنگ نوع دوستی و حمایت از نیازمندان موثر دانست و افزود: همه باید تلاش کنند این آیین معنوی در سطح این شهرستان به خوبی و با مشارکت گسترده مردم برگزار شود.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها تقسیم شادی‌ها با هم‌نوعان است و مردم باید در این جشن شرکت کنند، گفت: کار کمیته امداد، مقدس و ارزشمند است و برخی فراخوان‌های این نهاد مانند جشن رمضان و جشن عاطفه‌ها سبب ایجاد همبستگی ملی و تلطیف فضای عمومی جامعه می‌شود.

حسن عبد‌اللهیان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهاباد هم در این مراسم با تبریک عید غدیر خم و تسلیت شهادت جمعی از زائران خانه خدا در سرزمین منا، بر فرهنگ کمک و نیکوکاری و انفاق تاکید کرد و گفت: جشن عاطفه‌ها فرصتی است تا بار دیگر خیران به کمک دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند بشتابند و شادی‌هایشان را قسمت کنند.

وی افزود: جشن عاطفه‌ها ترویج فرهنگ انفاق، صدقه و احسان است و همه باید تلاش کنند این آیین معنوی با مشارکت گسترده مردم رونق بیشتری داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش بهاباد به شعار امسال جشن عاطفه‌ها با نام «مهر در انتظار همدلی» اشاره کرد و افزود: حضور باشکوه مردم و مسئولان  شهرستان در این جشن مصداق بارز تحقق شعار سال بر مبنای "هم‌دلی و هم‌زبانی" است.

 

ارسال نظرات