معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

اجرای قانون کاداستر گام مهمی در حفظ منابع طبیعی است

اجرای قانون کاداستر یکی از بسترهای اساسی برای جلوگیری از زمین‌خواری بوده که گام مهمی در حفظ منابع طبیعی است.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۰۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست خبری با خبرنگاران در استان زنجان گفت: مبارزه با آفات درختان جنگلی در 5/1 میلیون هکتار انجام می‌شود و تا حدودی کنترل نیز شده است.

مسعود منصورافزود: تحت تأثیر قرار گرفتن بخش وسیعی از کشور توسط ریزگردها، راه افتادن سیلاب با بارندگی‌های محدود، پایین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی در بسیاری از نقاط و مشکل بحران آب در پدیده فرونشست زمین ناشی از بی‌توجهی و کم‌توجهی به منابع طبیعی است.

وی ادامه اظهار داشت: دراین ‌بین رسانه‌ها نقش مضاعفی دارند؛ چرا که در زمینه اطلاع‌رسانی برای حفظ ثروت عظیم منابع طبیعی نقش کلیدی دارند

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، وسعت اراضی ملی کشور را ۱۴۰ میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: با توجه به صدور سند مالکیت برای۱۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی تنها 5/10 میلیون هکتار دارای اسناد تک ‌برگی کاداستر هستند .

منصور با بیان اینکه اجرای طرح اخذ سند تک‌برگی کاداستر، تحقق حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از زمین‌خواری است، افزود: امسال برای ۱۰ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور سند تک ‌برگی کاداستر دریافت خواهد شد.

مسعود منصور گفت: 6 میلیون هکتار از اراضی ملی در معرض آفات و بیماری ها بوده که وضعیت یک‌ میلیون هکتار از این مناطق بحرانی است.

وی با بیان اینکه 300 هزار پرونده در زمینه حفاظت از اراضی ملی تشکیل‌شده، افزود: در ۱۰ سال گذشته۳۰۰ هزار پرونده در زمینه حفاظت از منابع طبیعی در کشور تشکیل شده که ۱۳۰ هزار پرونده از این تعداد مربوط به تخریب اراضی ملی است.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: به ‌منظور جلوگیری از تعرض کشاورزان به اراضی ملی و تصرف آن‌ها اقدام به مشخص کردن مرز بین اراضی ملی و مستثنیات در قالب طرح کمربند حفاظتی می‌کنیم.

ارسال نظرات