معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان:

جبران کمبود معلم دوره ابتدایی با تخصیص حق‌التدریس برای نیروهای رسمی

امسال در کل استان زنجان 250 نفر نیرو در دوره ابتدایی کمبود بود که با تخصیص حق‌التدریس برای نیروهای رسمی این کمبود جبران شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۱۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امسال کمبود نیرو دوره ابتدایی بحرانی نبودف گفت: این مشکل با به‌کارگیری مربیان پیش‌دبستانی و تخصیص حق‌التدریس برای نیروهای رسمی حل شد.
اصغر بیات افزود: در دوره ابتدایی با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی که از سه سال پیش آغاز شده است و با افزوده شدن پایه ششم به این دوره نیازمند افزایش کلاس و به تناسب آن افزایش آموزگار بودیم که این نیاز در کل کشور به اشکال مختلف جبران شد.
بیات خاطرنشان کرد: به کارگیری مربیان پیش‌دبستانی که شرایط احراز نیروی ابتدایی را داشته و مدرک کارشناسی آن‌ها مرتبط با دوره ابتدایی بود نیز یکی دیگر از راه حل‌های جبران کمبود نیرو در دوره ابتدایی بود.
وی در ادامه گفت: در سال 89 متاسفانه عده‌ای که رشته مرتبط نداشتند جذب آموزش و پرورش شده‌اند و از سوی دیگر با توجه به نیاز نیرو در دوره ابتدایی دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی برای این گروه برگزار شد که با صلاحیت حرفه‌ای آموزش دیده و به فعالیت پرداختند.
 معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان: با فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و ورود آن‌ها به بدنه آموزش و پرورش و نیاز به رشته معلمانی که رشته غیرمرتبط دارند در طی یک پروسه زمانی چند ساله این گروه از معلمان در رشته‌های تخصصی خود جایگزین خواهند شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار