رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:

حاکمیت روحیه وسلحشوری دوران دفاع مقدس می تواند کشور را د ر اوج اقتدار وسربلندی قرار دهد

در طول 8 سال دفاع مقدس ملت ایران بر پایه ویژگی های دینی و مکتب عاشورایی توانستند دشمن را ناکام کنند و با شکست دادن متجاوزان به تجربه و موفقیت های مهمی دست یافتند.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۲۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در محفل شعر دفاع مقدس در شهرستان خلخال گفت : در قرآن کریم سه واژه مقدس « ایمان ,هجرت و جهاد» بارها درکنار هم تکرار شده است و خداوند به انسانهای مؤمن و با ایمان یادآوری می کند که برای نجات مکتب وایمان خود باید هجرت کنند و برای نجات ایمان خود از گزند اهریمنان جهاد پیشه کند.

وی افزود : در فرهنگ اسلامی ,اصل جهاد و دفاع ومبارزه در راه خدا از قداست ویژه ای برخوردار است واز این رو , دفاع هشت ساله ی ملت قهرمان ایران , مقدس شمرده شده است , این جهاد مقدس در واپسین ساعات آخرین روز تابستان 1359 با حمله نیروهای عراق به کشورمان آغازشد.

دشتی گفت: هفته دفاع مقدس احترام و تکریم به رزمندگانی است که در طول 8 سال دفاع مقدس با خلق جلوه های عینی ایثار واز جان گذشتگی ایران اسلامی را در اوج اقتدار و سربلندی قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اشاره به دستاوردهای 8سال دفاع مقدس گفت : ظهور وبروز قدرت ولایت فقیه در کشورمان نقطه عطف این دفاع مقدس بود که درسایه مدیریت صحیح و بی بدیل ولی فقیه زمان بعنوان فرمانده کل قوا پیروزی در جنگ تحمیلی برای رزمندگان اسلام رقم خورد.

دشتی بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت یکی دیگر از دستاوردهای این دفاع مقدس بود به طوری که رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس با اولویت مبارزه با تجاوز خارجی، ایمان و اعتقاد به دفاع عاشورایی، شکل گیری دفاع همه جانبه مردمی، خودباوری ملی، پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دشمن شناسی توانستند ماشین جنگی دشمن را از کار بیاندازند.

وی افزود: در وضعیت فعلی به فرهنگ جهاد و شهادت نیاز اساسی داریم و با این فرهنگ می توانیم به مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی برویم و اگر دشمن نمی تواند در این برهه به کشور ما هجوم بیاورد، بخاطر فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان اسلام است

و ی افزود : ما در 8 سال دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که برای بقا درعرصه گیتی نیاز به خودکفایی در زمینه های مختلف داریم به همین خاطر بعد از جنگ بدنبال خود کفایی رفتیم ودر اکثر عرصه ها خوب عمل کردیم واقتصاد مقاومتی تداوم همین حرکت انقلابی است.

دشتی اظهار کرد: فرهنگ رفتاری در برابر چالش ها و تهدیدهای خارجی بر پایه اصل راهبردی مقاومت هوشمندانه بود که در طول 8 سال دفاع مقدس ملت ایران بر پایه ویژگی های دینی و مکتب عاشورایی توانستند دشمن را ناکام کنند و با شکست دادن متجاوزان به تجربه و موفقیت های مهمی دست یافتند که علاوه بر تجربه موفق، پیشبرد جهشی بر اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در پایان سخنان خود گفت : اگر خیال کنیم دشمنی دشمنان قسم خورده انقلابی اسلامی کم رنگ شده است خیال باطلی است زیرا آنان از فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نهایت استفاده را می کنند که هجمه فرهنگی و جنگ نرم ادامه نشان از خصومتی ودشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار