خبرهای داغ:
معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش استبهان:

دشمن بدنبال سست کردن اعتقادات و جایگزینی فرهنگ منحط غرب است

علیرضا معصومی با اشاره به آسیب ها و رخنه های فرهنگی جامعه در برابر ناتوی فرهنگی، گفت: یکی از سیاستهای دشمنان اسلام، سست کردن اعتقادات مذهبی و فرهنگی مسلمانان و جایگزین کردن فرهنگ منحط و صادراتی غربی است.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۸۲
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱
به سراغ علیرضا معصومی اصطهباناتی از فرهنگیان شهرستان استهبان رفتیم که در حال حاضر در معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش شهرستان قرآنی استبهان مشغول به خدمت می باشد.

وی در گفتگو با خبرنگار ما مبارزه با تهاجم فرهنگی و جلوگیری از گسترش فرهنگ غرب را از مصادیق عرصه های دفاعی در جامعه کنونی عنوان کرد.

علیرضا معصومی شجاعت، دلیری و بی باکی رزمندگان را از جمله مصداق های رفتاری دوران دفاع مقدس عنوان کرد و در ادامه بر لزوم بهره برداری از این مصادیق در راستای الگوسازی برای جوانان جامعه امروز تاکید کرد.

این رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس در ادامه صحبت های خود با اشاره به تفاوتهای موجود میان عرصه و میادین دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و دهه چهارم، تصریح کرد: در دهه اول انقلاب بسیاری از عوامل بیگانه و داخلی بر علیه نظام قد علم کرده بودند تا این نظام اسلامی و مردمی را به زغم خودشان نابود کنند ولی با دفاع جانانه و خداپسندانه، تمامی امیدهای آن نابکاران نقش برآب شد و اکنون که در دهه چهارم انقلاب به سر می بریم باید هشیار باشیم که از طرق گوناگون از جمله تحریم ها و فشار بین المللی به خصوص در مبارزات هسته ای بر ما فشار می آورند ولی مردم ما و مسئولین محترم نظام مقدس آگاه تر از آن هستند که زیر بار این ذلت بروند.

معصومی با بیان اینکه دشمنان بیرونی امروزه در تهدیدات خود به دنبال آسیب رسانی به اسلامیت نظام و آسیب رسانی به رهبری و ساختار ولایت فقیه و حکومت دینی می باشند،گفت: دشمنان در راه وصول به اهداف شوم خود از روش های گوناگون از جمله تقدس زدایی از رهبری، مخالفت با نهادهای وابسته به رهبری، نفوذ در پست های کلیدی نظام، تضعیف رهبری، تشویق اعتصابات و شورش های صنفی و کارگری، نفوذ در مجامع روشنفکری و تصمیم سازی نظام مانند دانشگاهها، مطبوعات و روش های مختلف دیگر بهره می برند.

وی در ادامه با اشاره به نقش نسل کنونی و به خصوص جوانان در مقابله با این تهدیدات اظهار داشت: جوانان امروز باید بصیرت داشته باشند و با شناخت صحیح و درک اولویت ها، شرایط و رویدادها را تحلیل و با بررسی دقیق و اندیشمندانه رفتارها و حرکات سیاسی و فرهنگی دشمن را تحت نظر داشته باشند و از طرفی دیگر اندیشه ها و سیره امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) را معیار و خط خود قرار دهند و به حبل متین ولایت و رهبری تمسک جویند.

این معلم بسیجی در ادامه با اشاره به آسیب ها و رخنه های فرهنگی جامعه در برابر ناتوی فرهنگی، گفت: یکی از سیاستهای دشمنان اسلام، سست کردن اعتقادات مذهبی و فرهنگی مسلمانان و جایگزین کردن فرهنگ منحط و صادراتی غربی است. امام خمینی (ره) در این باره فرموده اند: اجانب خصوصا آمریکا در نیم قرن اخیر کوشش داشتند و دارند که فرهنگ و برنامه های فرهنگی و علمی و ادبی ما را از محتوای اسلامی، انسانی، ملی خود خالی و به جای آن فرهنگ استعماری و استبدادی بنشانند. حضرت امام(ره) در این باره می فرمایند: اجانب خصوصا آمریکا در نیم قرن اخیر کوشش داشتند و دارند که فرهنگ و برنامه های فرهنگی و علمی و ادبی ما را از محتوای اسلامی، انسانی، ملی خود خالی و به جای آن فرهنگ استعماری و استبدادی بنشانند.

وی در پایان صحبت های خود اذعان داشت: دشمنان این سیاستها را بیشتر از طریق نویسندگان مزدور و روشنفکران منفعل و احیانا وابسته به اجرا می گذارند. آنان از طریق القای شبهه و هجوم به معتقدات مذهبی و تخریب و تضعیف باورهای دینی مروج فرهنگ بی ریشه غرب می گردند تا جوانان را از فرهنگ و هویت دینی خویش بیگانه و بیزار نمایند و به اباحیگری روی آورند.

در پایان جای دارد که یاد و ذکری از تمامی شهدای جنگ تحمیلی داشته باشیم چرا که آنها با خون خود نهال این انقلاب را آبیاری کردند و اگر آنان نبودند ما امروز این آسایش و امنیت را نداشتیم و باید در همه زمانها و احوالها پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا بر اساس کلام امام (ره) به مملکت ما آسیبی نرسد تا ان شاء الله این انقلاب به صاحب اصلی آن امام عصر (عج) برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها