امام جمعه ندوشن؛

دولت عربستان توانایی اداره حج را ندارد/غدیر عید اکمال دین است

امام جمعه ندوشن گفت: دولت عربستان توانایی اداره و مدیریت مراسم حج را ندارد و باعث کشته شدن مهمانان حرم الهی شده است.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۸۹
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد:حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه های نماز جمعه این هفته ندوشن با تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: این روز عید الله الاکبر است که در واقعه غدیر دشمنان اسلام ناامید شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام انتظار داشتند که بعد از وفات پیامبر (صدین مبین اسلام از بین می رود، افزود: ولی در این چنین روزی دین و رسالت پیامبر اکرم(ص) تکمیل شد و امام علی(ع) به عنوان رهبر آسمانی اسلام و جانشین پیامبر اکرم به مردم معرفی شد و نعمت رسالت تمام شد.

امام جمعه ندوشن گفت: تنها رمز ماندگاری،عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را پشتیبان ولایت فقیه بودن ملت ایران عنوان کرد و گفت: الگو شدن ملت ایران برای دیگر کشورهای منطقه دشمن را به وحشت انداخته است.

جوادی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان کشته شدگان فاجعه منا در مکه، بیان داشت: همه کشته شدگان در این حادثه برای ما عزیز هستند و دولت عربستان باید جواب این بی‌کفایتی خود را بدهد.

وی بی‌مسئولیتی مسئولان عربستانی را باعث وقوع این فاجعه دانست و تصریح کرد: دولت عربستان اگر توانایی اداره و مدیریت مراسم حج را ندارد، چرا ویزا صادر می‌کند و چرا این گونه باعث کشته شدن مهمانان حرم الهی می‌شود.

امام جمعه ندوشن با اشاره به هفته نیروی انتظامی،حفظ امنیت اسلامی در محیط جامعه را اساسی‌ترین کار این نیرو دانست و افزود: نعمت امنیت از مهم‌ترین نعمت‌های الهی است که در پرتو آن آرامش ایجاد می‌شود که این وظیفه خطیر اکنون بر عهده نیروی انتظامی است.

حجت السلام جوادی در پایان احترام به سالمندان و توجه به آنان را در جامعه به ویژه توسط والدین ضروری دانست.

ارسال نظرات