شمیم عطر شهادت از بام ایران به مشام می رسد

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، رزمندگان را گنجینه های ارزشمند دفاع مقدس خواند و مستندات کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری را ثمره ماندگار برای نسل های آینده دانست.
کد خبر: ۸۵۷۶۹۳۱
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار رضا محمدسلیمانی در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با تبریک دهه امامت و ولایت و تسلیت فاجعه منا، بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود را عامل اصلی وقوع این واقعه دردناک و جانسوز دانست.

دبیر کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری ،‌با تقدیر از اصحاب رسانه و مطبوعات استان در پوشش اخبار ستاد کنگره، گفت: نسل جوان، نسلی است که خواهان الگوهای راستین و دست یافتنی است و رسانه ها باید با معرفی سیره شهدا، این الگوهای راستین را به جامعه معرفی کنند.

سردار محمدسلیمانی، افزود: نمایشگاه ویژه کنگره شهدای استان،‌روز سه شنبه 14مهرماه، به صورت رسمی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد افتتاح می شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: با برگزاری کنگره شهدای استان و فضاسازی خوب در شهرستان های مختلف به ویژه مرکز استان، عطر و بوی شهادت، سراسر استان را فرا می گیرد.

وی، گفت: اعضای ستاد کنگره سرداران و 2400شهید استان، فردا دوشنبه 13مهرماه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و آمادگی مردم غیور و ولایتمدار چهارمحال و بختیاری برای اجرای فرامین معظم له را محضر ایشان ابلاغ و رهنمودهای ولی امر مسلمین برای برگزاری کنگره شهدای استان را دریافت خواهند کرد.

دبیر کنگره شهدای استان، افزود: یکهزار نفر مهمان از استان های مختلف کشور در کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری داریم و قرار است بر اساس اعلام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعدادی مهمان خارج از کشور نیز در این مراسم حضور یابند.

وی، عزم ملی، نیت قربه الی الله و همکاری و تعاون همه جانبه مسئولین استان و افراد مختلف را عامل اصلی در به نتیجه رسیدن زحمات چندساله برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان و اجرای این رویداد و رخداد بزرگ فرهنگی دانست و تأکید کرد: ثمره این کنگره در قالب سند و اثر و کتاب برای نسل های آینده باقی خواهد ماند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، رزمندگان را گنجینه های ارزشمند دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: یادگاران دفاع مقدس باید خاطرات خود را بازگو کنند تا تجربیات ارزشمند این دوران به نسل های آینده منتقل شود.

دبیر کنگره شهدای استان، در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه های اجلاسیه و همایش های یک هفته ای با حضور مهمانان کشوری اشاره کرد و گفت: اجلاسیه کنگره شهداء روز چهارشنبه 15مهر،‌همزمان با سالروز ورود تاریخی رهبر معظم انقلاب به استان چهارمحال و بختیاری در سال 71 برگزار می شود که رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده کل سپاه از سخنرانان ویژه این مراسم هستند.

محمدسلیمانی، افزود: هفت برنامه ویژه اقشار مختلف و یک همایش پیاده روی عمومی نیز در شهرکرد با حضور مهمانان کشوری و لشگری با اجرای نمایش های ویژه و ایجاد جلوه های هنری با استفاده از سیستم ویدیو مپینگ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی، افزود:‌مراسم کنگره شهدا و جامعه ایثارگران، پنج شنبه 16مهرماه، ‌مراسم کنگره شهدا و همایش پیاده روی عمومی روز جمعه 17مهرماه، برنامه کنگره شهدا و اقشار جامعه(کارمندان،‌مهندسان، پزشکان، حقوقدانان و ...) شنبه 8مهرماه، کنگره شهدا و دانش آموزان و معلمان روز یک شنبه 19مهرماه،‌مراسم کنگره شهدا و جامعه زنان روز دوشنبه 20مهرماه، همگی ساعت 30 : 8 صبح در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

سردار محمدسلیمانی ، ادامه داد: مراسم کنگره شهدا و دانشجویان،‌اساتید، مداحان، روسای هیئت های مذهبی و ورزشکاران نیز روز دو شنبه 20مهرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مصلا برگزار خواهد شد.

وی،‌ گفت: کنگره شهدا و طلاب حوزه های علمیه و همچنین مراسم کنگره شهدا و نیروهای مسلح و قومیت ها(بختیاری و قشقایی) در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 21 و 22مهرماه رأس ساعت 30 : 8 صبح در مصلای اجرا می گردد.

محمدسلیمانی همچنین از برنامه های مردم یاری ویژه گرامیداشت کنگره شهدای استان سخن گفت و افزود: برپایی سه بیمارستان صحرایی در لردگان، اردل و کوهرنگ و همچنین یک بیمارستان صحرایی در محوطه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد همزمان با کنگره از جمله برنامه های این ستاد بوده است.

طهماسبی، کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز که در این نشست حاضر بود از آمادگی رسانه های استان برای پوشش وسیع کنگره سرداران و 2400شهید چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت:‌تاکنون بیش از 700خبر، مصاحبه و گزارش تصویری پیرامون این رویداد بزرگ فرهنگی منتشر شده است.

وی، از آمادگی مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری برای تهیه نشریه کنگره خبر داد و تأکید کرد: مستندات رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها در تاریخ ماندگار و قابل استفاده برای عمومی خواهد بود.

کارشناس مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دبیر کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری خواست تا در دیدار اعضای ستاد با رهبر معظم انقلاب اسلامی، آمادگی افسران عرصه مقابله با جنگ نرم استان چهارمحال و بختیاری را به معظم له اعلام کنند.

ارسال نظرات