معاون تعاون وزیر کار مطرح کرد

رشد و توسعه سرمایه اجتماعی با استفاده از بخش تعاون

معاون تعاون وزیر کار با اشاره به اینکه تعاونی‌ها با برخورداری از شبکه افقی رشد توسعه سرمایه اجتماعی را به همراه دارند گفت: 7 راهبرد مناسب برای توسعه پایدار و متوازن در بخش تعاون به کار می‌گیریم.
کد خبر: ۸۵۷۶۹۷۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حمیدرضا کلانتری با حضور در همایش بین‌المللی مزیت‌ها و ظرفیت‌های تعاونی در توسعه اقتصادی با اشاره به اینکه تعاون در ایران دارای سابقه 80 ساله است، اظهار داشت: در حال حاضر یکصد هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که 50 درصد در تولید، 28 درصد خدمات و 23 درصد تعاونی توزیعی است که حدود 11 میلیون عضو دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 600 هزار نفر اشتغالزایی در این تعاونی‌ها وجود دارد، ادامه داد: 640 اتحادیه استانی-ملی، 31 اتاق تعاونی در کشور وجود دارد که می‌تواند پشتوانه خوبی در بخش تعاون باشند.

معاون تعاون وزیر کار با بیان اینکه یکی از بهترین اقدامات تعاونی‌ها کاهش فاصله طبقاتی و ایجاد شغل با هزینه‌های اندک است، اظهار کرد: تعاونی‌ها بهترین فضا برای جمع آوری سرمایه‌های خرد و رفع فقر هستند. بخش تعاون می‌تواند در زمینه‌های تولیدی خدماتی و توزیعی مشاغل پایدار ایجاد کند.

کلانتری با تأکید براینکه توسعه متوازن مناطق حفظ محیط زیست رشد اقتصادی مطلوب از علائم مثبت بخش تعاون است، ادامه داد: 7 راهبرد اصلی برای توسعه تعاون دنبال می‌شود که شامل ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندی منابع انسانی، تحکیم تعاملات شبکه‌ای توسعه همکاری‌های بین دستگاهی، تأمین مشوق‌ها و منابع مالی، توسعه بازار و برند تعاونی و تأمین نظارت بر تعاون 7 راهبرد اساسی برای توسعه این بخش است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها برای توسعه بخش تعاون محیا است، افزود: توجه به تعاونی‌های زنان و تعاونی‌های روستایی و دانش بنیان از مسائلی است که در دستور کار داریم. تعاونی‌های دانش بنیان بهترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال خواهد بود.

معاون تعاون وزیر کار با اشاره به اینکه تعاون در تقویت سرمایه اجتماعی بسیار موثر است، گفت: سرمایه اجتماعی عبارت است از ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند حفظ اطمینان و همکاری را در میان جامعه پدید آورد که تعاون بهترین کانال برای تجمیع سرمایه‌های خرد و بهره‌گیری از فرصت‌های مناسب اشتغالزایی است.

ارسال نظرات