خبرهای داغ:
امام جمعه منطقه قهاوند همدان:

دیپلماسی ذلت، غرور ملت ایران را جریحه‌دار کرد

امام جمعه منطقه قهاوند با بیان اینکه دست‌دادن ظریف با اوباما دیپلماسی ذلت بود، گفت: اگر دستگاه دیپلماسی در نیویورک به دنبال دیدار با جان کری و دست دادن با اوباما نبودیم شاهد این اتفاقات تلخ که غرورملت راجریحه دار کرد، نبودیم.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۸۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین محققی اظهار داشت: نزدیک 500 زائر ایرانی با جنایت آل‌سعود و با مظلومیت تمام و با لب تشنه جان باخته‌اند تا جایی که رهبری معظم انقلاب سه روز عزای عمومی اعلام کردند و فرمودند عید ما را عزا کردند.

وی افزود: آل‌سعود از کوچکترین عذرخواهی و مسئولیت پذیری در این خصوص طفره می روند و کار به جایی می‌رسد که چهار بار درخواست ایران برای گرفتن روادید هیات بررسی‌کننده فاجعه توسط دولت عربستان رد می‌شود وحتی عادل الجبیر با درخواست ملاقات دوطرفه ظریف را قبول نمی کند و در نهایت ظریف مجبور است جلوی پای امیر کویت زانو بزند تا مگر او واسطه و درخواست ایران پذیرفته شود.

امام جمعه شهر قهاوند تصریح کرد: وزیر سعودی با گستاخی تمام اعلام می‌کند ایران حق ندارد درباره فاجعه منا اظهار نظر کند و کشور و رییس جمهور ایران آخرین کسی است که می تواند درباره حج و حقوق بشر و دموکراسی صحبت کند.

وی گفت: سوال این است که اگر مانند گذشته از موضع قدرت با آمریکا و متحدانش روبرو می‌شدیم، آیا رژیم نوکرصفت و زائرکشی مانند آل‌سعود می توانست جرأت عرض اندام داشته باشد و با ملت بزرگ ایران که بارها بینی اربابانش را به خاک مالیده است چنین گستاخانه برخورد کند؟

محققی بیان کرد: اگر منش و رفتار امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در روش دولتمردان ما نیز با همان شدت جریان داشت شاید امروز شاهد چنین جنایت‌های آشکاری نمی‌بودیم.

وی افزود: این موارد به دلیل کوتاهی‌هایی بوده است که ما در مقابل عربستان سعودی داشته‌ایم؛ اگر ما در فاجعه دو سال پیش جده که دو زن از زائران ما زیر کامیون ماندند و له شدند، رفتار انفعالی نداشتیم اگر در قضیه یمن کشتی کمک‌رسان و امدادی ما با یک تلفن جان کری برنمی‌گشت اگر در ادبیات انقلابی دولت و ملت با نظام سلطه تجدیدنظرنمی‌کردیم و بخاطرعکس العمل دیگران مواظب حرف زدن خود نبودیم و به جای پیگیری وتحرک مقتدرانه دستگاه دیپلماسی در نیویورک به دنبال دیدار با جان کری و دست دادن با اوباما نبودیم شاهد این اتفاقات تلخ که غرورملت را جریحه دار کرد، نبودیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار