بزرگداشت جانباختگان یزدی حادثه منا برگزار شد

آئین بزرگداشت جانباختگان یزدی حادثه منا امشب با حضور پرشور مردم یزد در مسجد حظیره این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۶۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: همزمان با دومین روز انتقال پیکرهای جانباختگان حادثه منا به کشور و نخستین روز تشییع و دفن "محمدرضا کارگر" جانباخته یزدی این حادثه، مراسم بزرگداشت جانباختگان یزدی این فاجعه عظیم در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.

حجت الاسلام علی دشتی از روحانیون و مبلغان دینی یزد در این مراسم با اشاره به اینکه کمتر از 20 روز تا ایام محرم الحرام و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باقی مانده، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های استان یزد توجه ویژه آنها به برگزاری مراسم‌های عزاداری ایام محرم است.

وی خاطرنشان کرد: همین توجه ویژه مردم یزد سبب شده که دارالعباده یزد به عنوان حسینیه ایران از دیرباز تاکنون لقب گرفته است.

این روحانی با تسلیت درگذشت تعداد بسیاری از زائران خانه خدا از جمله جمع کثیری از زائران ایرانی در صحرای منا، بی‌کفایتی آل‌سعود را عامل اصلی رخ دادن این فاجعه عظیم برشمرد.

از بین حاجیان استان یزد، "محمدرضا کارگر" و "مهدی درستکار" در این حادثه جان خود را از دست دادند که پیکر "کارگر" دیروز وارد کشور شد و امروز تشییع و تدفین شد، پیکر "درستکار" هم امروز به کشور بازگردانده شد.

همچنین "حاج حسن دانش" نخبه قرآنی استان یزد هم از طرف بعثه مقام معظم رهبری به این مناسک اعزام شده بود که در این حادثه جان به جان آفرین تسلیم کرد و امروز پیکر وی به کشور بازگشت.

 

ارسال نظرات