حج نماد حیات تمدن اسلامی است/حج مدیریت جهانی و اسلامی می‌خواهد

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه قم گفت:با توجه به اهمیت حج و برگزاری مراسم آن در اسلام، کسی حق ندارد در امنیت آن خللی ایجاد کند و موجب آسیب رساندن به مؤمنان شود.
کد خبر: ۸۵۷۷۳۲۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی ظهر روز گذشته در مراسم شهدای حج که در مسجد جامع سنندج و همزمان با سایر استان‌های کشور برگزار شد، اظهار کرد: فاجعه منا فاجعه ای درناک بود که موجب از دست دادن هزاران مومن مهمان خانه خدا شد و دل مؤمنان و جامعه اسلامی را به درد آورد.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران در این فاجعه عزادار شد و به سوگ نشست، افزود: مقام معظم رهبری نیز غم و اندوه خود را از این فاجعه به گوش جهانیان رساندند و مراسم بزرگداشت جان‌باختگان امروز در سراسر کشور در حال برگزاری است.
معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه قم با اشاره به عظمت جایگاه مناسک حج، عنوان کرد: میان همه ادیان و مکاتب دینی، تجمعی باشکوه‌تر از تجمع حج وجود نداشته و هیچ دینی مانند اسلام تجمع میلیونی پیروان خود را ندارد.
وی دین را برنامه‌ای همه جانبه شامل همه آموزه‌های دین اسلام دانست و تصریح کرد: توحید، معاد، نبوت و سایر احکام و شریعت‌های دین اسلام در این مراسم متجلی می شود و حج مجموعه‌ای کامل برای نشان دادن اسلام ناب محمدی است.
زمانی کعبه را مرکز راهنمای بشریت دانست و افزود: با توجه به اینکه کعبه پایگاه راهنمایی همه انسان‌های کره زمین است، بر عالمان، مفتیان و مجتهدان واجب است که حج را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که هدایتگر همه انسان‌ها بوده و اسلام ناب محمدی را به همه دنیا بشناساند.
وی ادامه داد: خداوند همه احکام شریعت را عجین کرده و آن را در مناسک حج قرار داده است تا این مراسم بتواند همه زوایای اسلام را بشناساند.
معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه قم حج را نماد حیات تمدن اسلامی دانست و ذکر کرد: با توجه به اهمیت حج و برگزاری مراسم آن در اسلام، کسی حق ندارد در امنیت آن خللی ایجاد کند و موجب آسیب رساندن به مؤمنان شود.
وی با اشاره به اینکه دین اسلام تا زمانی پابرجاست که حج وجود داشته باشد، بیان کرد: مدعی عمدی بودن یا برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده فاجعه منا نیستیم اما آنچه عیان است سوء‌مدیریت شدید موجب رخ دادن این فاجعه و کشته شدن هزاران مسلمان شد.

وی در ادامه گفت: در صد سال اخیر مردم ادیان دیگر از جمله مسیحیت به سمت اسلام روی آورده‌اند و اگر اسلام سرعت جذب خود در میان سایر ادیان را حفظ کند تا صد سال آینده تمامی کره زمین به دین اسلام روی آورده‌اند.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه قم یادآور شد: دشمنان با طراحی و گسترش جریانات تکفیری کاری کرده‌اند که اسلام در جذب مردم متوقف شود و این خطری عظیم برای اسلام است.

حجت‌الاسلام زمانی گفت: در کشتار منا پنج هزار دوربین تمامی مناطق منا را رصد می‌کرد و کسانیکه پشت دوربین‌ها نظاره‌گر آن فاجعه بودند و ‌هیچ عکس‌العملی برای مدیریت آن نداشتند نشاندهنده آن است که عمدی در کار بوده است.

وی حضور هلی‌کوپترها در زمان رویداد فاجعه منا و بستن راه خروجی از حجاج را از دیگر بی‌تفاوتی‌ها و کارهای عمد عربستان سعودی بیان کرد و گفت: عربستان سعودی در برابر این فاجعه خطاکار و مجرم است.

وی در پایان اضافه کرد: خانه خدا متعلق به یک کشور نیست و برای تمام عالم است و باید مدیریت آن در اختیار تمامی عالمان جهان اسلام باشد و یک دولت لیاقت و توانمندی نگهداری آن را ندارد.

ارسال نظرات