مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در گرمی برگزار شد

مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۶۱۴
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، حجت الاسلام مهدی فاتحی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مغان (گرمی) در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: نهضت آشنایی با قرآن کریم در کشور تا کنون دو مرحله را با موفقیت طی نموده است که در گام نخست گرایش به قرائت و تلاوت قرآن و سپس حفظ قرآن، در سطحی گسترده در جامعه اجراء شده و نوای قرآن را در جامعه منتشر نموده است.

وی افزود: مسابقات سراسری قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه هر سال به منظور فرهنگ سازی، آشنایی و انس با معارف قرآن، رقابت سالم و معرفی نفرات برتر رشته های قرآنی در مراحل شهرستان، استان و کشوری برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شهرستان مغان (گرمی) در رشته های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعا خوانی، مدیحه سرایی، هم خوانی، تواشیح و معارف قرآنی در دو بخش خواهران و برادران بالای 18 سال با همکاری موسسات قرآنی امام سجاد (ع) و دارالسّلام برگزار گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مغان اظهار کرد: مطابق تغییرات انجام گرفته در نحوه برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، امسال مسابقات در دو رده سنی زیر 18 سال یا شکوفه و رده سنی بالای 18 سال برگزار می گردد که زمان برگزاری رده سنی زیر 18 سال پس از ابلاغ اداره کل اعلام و برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاتحی با اشاره به نتایج مسابقات رده سنی بالای 18 سال گفت: در رشته حفظ در بخش برادران ، کریم ایزدی در حفظ کل قرآن کریم، رامین رستمی در حفظ 20 جزء و میلاد قربانزاده در حفظ 10 جزء و در بخش خواهران در حفظ 10 جزء خانم ها وجیهه رضایی به عنوان نفر اول و خدیجه میکائیلی به عنوان نفر دوم معرفی شدند.

وی ادامه داد: در رشته حفظ 5 جزء در بخش برادران، هادی رمضانی به عنوان رتبه اول و عارف بدخشان به عنوان رتبه دوم معرفی شدند و در بخش خواهران، خانم ها سولماز دوستی مقام اول، و مرضیه داوران مقام دوم و اکرم فاتحی مقام سوم را کسب کردند.

حجت الاسلام فاتحی گفت: در رشته قرائت تحقیق، در بخش برادران، حجت الاسلام امید سمامی رتبه اول، نبوت کرمی رتبه دوم و میلاد فلکی رتبه سوم را کسب کرده و در بخش خواهران، حافظه حیدریان و فاطمه بدری به ترتیب رتبه های اول و دوم و در رشته قرائت ترتیل در بخش برادران سعید کرمی و احد حاجی زاده به عنوان رتبه های اول تا دوم معرفی و در بخش خواهران، ملیحه داداشی رتبه اول، سمیه رستمی رتبه دوم و معصومه غفاری رتبه سوم را کسب کردند.

این مسئول اظهار کرد: در رشته دعاخوانی در بخش برادران، احد حاجی زاده، سعید کرمی، ناصر فلاحی به ترتیب رتبه های اول تا سوم و در بخش خواهران، حافظه حیدریان مقام اول، معصومه غفاری مقام دوم و ملیحه داداشی مقام سوم را بدست آوردند.

وی افزود: در رشته اذان، عسگر ولایی ، رضا نوری، حسین مسیب زاده رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و در رشته ابتهال میلاد فلکی به عنوان نفر برتر و در رشته هم خوانی، گروه همخوانی امام علی(ع) به عنوان گروه برتر معرفی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مغان گفت: نتایج رشته معارف قرآنی (مفاهیم) پس از تصحیح پاسخ نامه ها در اداره کل اعلام خواهد شد و نفرات برتر هر رشته در بخش خواهران و برادران به مرحله استانی که زمان آزمون آن متعاقبا اعلام خواهد شد راه خواهند یافت.

ارسال نظرات