مردد کردن مردم در تشخیص بد و خوب برجام

راز پیچیده برجام در دموکراسی سیاسی کاریها

در حالی که طیف ها و شخصیت های مختلف اعم از کارشناسان، صاحب نظران و نمایندگان درقوه مقننه بررسی هوشیارانه برجام را برای بستن راه نفوذ دشمنان ضروری دانستند و از طرفی برخی برجام را داهیانه، منصفانه، دقیق و کارشناسی خوانده اند علم بر منفعت یا مضرت برجام برای مردم مورد تردید قرار گرفت.
کد خبر: ۸۵۷۷۶۴۹
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، گزارش کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی اگر چه مورد استقبال قاطبه نمایندگان ملت قرار گرفت اما با واکنش منفی خبرگزاری مجلس مواجه شد.

هر چند برای چندمین بار خبرگزاری مجلس مسیری بر خلاف اکثریت نمایندگان ملت رفته اما این بار با رسانه های بیگانه و روزنامه های زنجیره ای نیز همسو شده است.


در حالی که طیف ها و شخصیت های مختلف قوه مقننه گزارش اخیر کمیسیون بررسی برجام را داهیانه، منصفانه، دقیق و کارشناسی خوانده اند اما خبرگزاری خانه ملت تلاش می کند تا این گزارش را زیر سؤال ببرد.

هنوز زمان زیادی از انتشار قرائت گزارش کمیسیون بررسی برجام درباره توافق هسته ای وین در صحن علنی مجلس نگذشته بود که خبرگزاری مجلس در اقدامی غیرحرفه ای نامه اخیر پنج نماینده دولتی بر علیه گزارش کمیسیون بررسی برجام را تبدیل به خبر اول خود کرد و تلاش کرد وزن آن پنج نماینده را برابر با کل مجلس نشان دهد.

در حالی که انتظار می رفت رسانه مجلس حامی گزارش دقیق کمیسیون برجام باشد، اما خبرگزاری مجلس راه رسانه های تندرو و دولتی را در پیش گرفت

انتشار نامه موسوم به پنج نماینده به شکلی عجیب مورد استقبال خبرگزاری مجلس قرار گرفت و این رسانه صراحتاً از یک سو خط خبری حمایت از آن را در پیش گرفت و از سوی دیگر تلاش کرد با مصاحبه هایی گزارش کمیسیون برجام را زیر سؤال برده و سیاسی جلوه دهد. تعداد مخالفان گزارش کمیسیون برجام در مجلس آنقدر کم بود که این خبرگزاری مجبور شد با همان‌ اقلیت معدود و انحصارطلب نویسنده بیانیه مورد اشاره جهت مخالفت با گزارش کمیسیون برجام مصاحبه کند.

اگر چه خبرگزاری مجلس تحت مدیریت رئیس قوه مقننه است و آقای لاریجانی نیز گزارش کمیسیون بررسی برجام را «سند مهمی برای ایران» خوانده و پیشنهادهای آن را "داهیانه" دانسته اما رسانه مجلس درباره گزارش کمیسیون (به نقل از یک وکیل الدوله) می نویسد: «گزارش نهایی کمیسیون برجام، دقیقا نظر و قرائت آمریکایی‌ها از برجام است».

البته خبرگزاری مجلس در این راه تنها نبود و به فاصله اندکی پس از انتشار بیانیه مغرضانه پنج وکیل الدوله در این رسانه، اکثریت رسانه های بیگانه نیز خط خبری آن را در پیش گرفتند و ضریب بالایی به نامه پنج وکیل الدوله دادند. این خبرگزاری در دوره بررسی برجام در کمیسیون مربوطه نیز عمدتاً بازتاب دهنده منتقدان کمیسیون بود.

مطالب خبرگزاری مجلس با استقبال رسانه های بیگانه و ضدانقلاب مواجه شد


امروز نیز روزنامه های زنجیره ای تلاش کردند با استناد به نامه پنج نماینده، گزارش کمیسیون برجام را زیر سؤال ببرند.

انتظار می رود که رسانه منتسب به مجلس شورای اسلامی، بر اساس نظر و رای اکثریت مجلس -و نه به میل اقلیت افراطی و مستبد- رفتار و عمل کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها