مدیرکل ارشاد استان یزد:

بازدید شاعران کشور و استان یزد از خانه پدری"مهدی اخوان ثالث"

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هم‌زمان با آخرین روز نخستین همایش ملی مهدی اخوان ثالث، شاعران برجسته کشور و استان یزد از خانه پدری این شاعر واقع در فهرج یزد بازدید می کنند.
کد خبر: ۸۵۷۷۹۲۵
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی غیاثی ندوشن با اشاره به اینکه همایش ملی مهدی اخوان ثالث در نخستین سال خود، روز چهارشنبه 15 مهر شروع به کار می‌کند، اظهار داشت: این همایش در دو روز و آیین افتتاحیه آن در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهدی اخوان ثالث اصالتا فهرجی است، گفت: فهرج یکی از معروف‌ترین دهستان‌های تاریخی استان یزد است که خانه پدری این شاعر بزرگ هنوز در روستای فهرج واقع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: پس از برگزاری آیین اختتامیه این همایش که صبح روز پنجشبه 16 مهر برگزار می‌شود، شاعران برجسته کشوری و استانی که در این همایش حضور دارند، به دعوت و همت اهالی و اعضای شورای اسلامی دهستان فهرج به این منطقه سفر کرده و از خانه پدری مهدی اخوان ثالث بازدید می‌کنند.

غیاثی با اشاره به وجود آثار تاریخی بسیار ارزشمند در فهرج، گفت: همچنین شاعران با حضور در این دهستان، از آثار تاریخی از جمله مسجد جامع فهرج به عنوان نخستین مسجد ایران هم بازدید می‌کنند.

 

ارسال نظرات